Menu
Úvod  › 

Nejlepší a nejhorší polohy pro spánek

Spíte na zádech, na boku, nebo na břiše? Která poloha je nejlepší a ve které neúměrně zatěžujete svou páteř a zakládáte si na vrásky? Otestujte si svůj spánek.!

Spánek na zádech

  • Vynikající pro: Prevenci bolesti krku a zad, redukci refluxu, minimalizace vrásek
  • Špatné pro: Chrápání

Spaní na zádech uleví vaší hlavě, krku a páteři, protože se jedná o neutrální pozici. Při této polože nezatěžujete páteř tím, že byste ji nutili do nepřirozené polohy. Ideální je také pro ty, kteří se potýkají s refluxem jícnu, protože hlava je v této poloze výš než jícen a jídlo nemá tendenci vracet se do něj zpátky. Vzhledem k tomu, že při spaní na zádech si netlačíte proti obličeji, jde o vynikající prevenci proti vráskám.

Spánek na boku

  • Vynikající pro: Prevenci bolesti krční páteře a zad, redukci refluxu, omezení chrápání, spaní v těhotenství
  • Špatné pro: Vaši pokožku a prsa

Spánek na jednom boku má všeobecně pozitivní na zdraví - redukuje chrápání, udržuje páteř v prodloužení. Pokud trpíte žaludečním refluxem, je pozice na boku druhá nejlepší po spaní na zádech. Bohužel si v této pozici zaděláváte na vznik vrásek a navíc namáháte nerovnoměrně svá prsa. Jestliže jste v jiném stavu, spěte raději na levé straně, abyste neomezovali krevní zásobení plodu.

Embryonální poloha

  • Vynikající pro: Minimalizaci chrápání a spaní v průběhu těhotenství
  • Špatné pro: Prevenci bolesti zad a krční páteře, tvorbu vrásek a udržení pevných prsů.

Pokud máte problémy s klouby nebo s páteří a spíte rádi v embryonální poloze (schouleni na boku), koledujete si o to, že se nebudete moci ráno rozhýbat. Poloha embrya omezuje dýchání, prověšují se při ní prsa a vytvářejí se obličejové vrásky.

Spaní na břiše

  • Vynikající pro: Minimalizaci chrápání
  • Špatné pro: Bolest zad a krční páteře, tvorbu vrásek, zachování pevných prsů, dýchání

Při spaní na břiše je velmi obtížné udržet páteř v neutrální poloze. Vyvíjíte v ní totiž neadekvátní tlak na svaly i klouby, dráždíte nervy a výsledkem může být mravenčení a ztuhlost. Navíc máte krční páteř vytočenou do jedné strany, čímž ji neúměrně přetěžujete a zcela jistě to za čas pocítíte. Spaní na břiše je v podstatě tou nejhorší polohou, kterou si pro svůj spánek můžete vybrat.