Menu
Úvod  › 

Nejlepší a nejhorší jídla na špatnou náladu

Deprese, špatná nálada, stres, smutek, či pocity úzkosti jsou pro zimní období typické. Překonat je můžete pomocí vhodných potravin. Co si dát, když se cítíte skutečně na dně?

Když se cítíte ve stresu

Odborníci už dávno zjistili, že určité složky v jídle mají vliv na vaši náladu. Zkuste zařadit do svého jídelníčku celozrnné těstoviny, které obsahují magnésium a pomohou tak snížit hladinu stresu ve vašem těle. Pokud navíc zkombinujete těstoviny s lososem, dodáte tělu omega-3 mastné kyseliny. Četné výzkumy přitom dokázaly, že rybí tuk pomáhá snižovat úzkostné symptomy. Jídlo doplňte zeleninovým salátem, plným vitamínem C, který je další účinnou metodou snižování stresu.

Když jste naštvaní

Pokud vidíte rudě, dejte si zelený čaj. U šálku čaje se uklidňuje spousta lidí, ale právě zelený čaj má mimořádně zklidňující účinky. Obsahuje totiž antioxidant EGCG, který má na náladu mimořádně pozitivní vliv. Podle výzkumu z roku 2012 jsou lidé, kteří v potravě pravidelně přijímají EGCH, klidnější a uvolněnější.

Když jste na dně

Rozhodně nevynechávejte snídani! Není potřeba vymýšlet a připravovat nic složitého, vynikající službu vám prokáže obyčejná miska müsli. Podle výzkumu z roku 2011, zveřejněného v magazínu Stress and Health, vám cereálie na počátku dne pomohou navodit pocit dobré pohody, protože povzbudí vaše trávení a pozitivní vliv mají i na váš mozek.

Když jste negativně naladěni

Místo kelímku zmrzliny a pytlíku chipsů, na které byste se nejradši vrhli, když se cítíte pod psa, si raději dejte čerstvou zeleninu, ovoce, nebo ořechy. Tučná a sladká jídla vás spolehlivě uvrhnou do ještě horší deprese. Kromě toho, že nijak neprospějí hormonálním pochodům, které při depresi probíhají ve vašem těle, navíc vám přispějí výčitkami svědomí.

Když jste demotivovaní

Nechce se vám nic dělat a když už se konečně protlučete k večeru, máte pocit, že vás srovná sklenka vína před televizí? Omyl. V tomto stavu je právě alkohol vaším nejhorším nepřítelem. Kromě toho, že tlumí aktivitu, podněcuje i chuť k jídlu a přispívá k přejídání. Místo toho si raději dejte procházku ve svižném tempu, i kdyby to mělo být jen kolem domovního bloku. I pouhých pár minut pohybu vás nabije energií mnohem lépe než nejdražší alkohol.

Když jste líní

Když vám odpoledne v kanceláři padají oči a nemůžete se donutit k jakékoli aktivitě, na vině je hladina vašeho krevního cukru. Udržujte si svou energii potravinami s obsahem vlákniny a potravinami bohatými na proteiny. Právě ty zajistí, že krevní cukr nebude klesat tak rapidně a energie vám déle vydrží. Pokud máte možnost, zvyšte také dobu, kterou strávíte spánkem. Právě dostatek spánku je totiž vynikající prevencí proti přejídání a impulsivním chutím na sladké a smažené.