Menu
Úvod  › 

Nejhorší jídla, která si můžete dát v restauraci

Snažíte se pohnout se pivním pupkem, ale v hospodě absolvujete všechna jídla kromě snídaně? Potom se vám bude hodit přehled jídel, které budou mít na vaší postavu nejrozkladnější vliv.

Pečená žebírka

I když se vám dozlatova opečená žebírka s hořčicí a chlebem zdají být jako ideální doplněk k půllitru piva, váš pásek u kalhot nad nimi tolik jásat nebude. Stejně jako lidé si i zvířata ukládají nejvíc tuku právě v oblasti trupu, tedy i kolem žeber. Právě toto množství tuku dělá z pečených žebírek skutečnou kalorickou bombu. Pokud k nim ještě připočtete barbecue omáčku nebo něco podobného k jejich namáčení, dostanete se na jedné porci přes neuvěřitelných 900 kilokalorií (a to jste ještě nezapočítali přílohu). Když už na ně máte neodolatelnou chuť, dejte si poloviční porci a doplňte ji salátem.

Salát Caesar

I když se vám zdá salát v restauraci jako dokonalá volba, ve skutečnosti se jedná o dobře utajenou kalorickou bombu. Většina z nich obsahuje opečenou slaninu, sýr, nebo vejce a navíc je přelitá tučnou zálivkou na majonézovém základu. Průměrná kalorická hodnota salátu v restauraci se udává kolem 600 kilokalorií. Nechte si přinést poloviční porci, nebo alespoň požádejte o salát bez zálivky.

Pizza

Nejběžnější a jedna z nejoblíbenějších pizz, Margherita, obsahuje přes šest set kilokalorií v jednom kousku. Pokud sníte víc než tři kousky, vyčerpali jste si v jednom jídle příděl kalorií na celý den. Jestliže máte chuť na pizzu, snažte se volit takové, které nejsou obloženy kaloricky vydatnými položkami, jako je například salám, slanina, vejce, tučné sýry a podobně.

Špagety s masovými kuličkami

Nejhorší volbou mezi těstovinami, kterou si můžete v restauraci vůbec vybrat, jsou právě špagety s masovými kuličkami. V jedné porci obsahují téměř dva a půl tisíce kilokalorií, čímž už během jednoho jídla vyčerpáte kalorický příděl na víc než jeden den. Navíc obsahují neúměrné množství sodíku. V jedné porci ho zkonzumujete 5 290 mg. 128 gramů tuku a 207 gramů sacharidů také mluví samo za sebe.

Voňavé křehké kuře

Chodíte na oběd do čínských restaurací? Potom je vám určitě důvěrně známá položka z jídelního lístku: voňavé a křehké kuře. Jedna porce tohoto jídla s rýží obsahuje patnáct set kilokalorií, takže tři čtvrtiny vašeho optimálního denního příjmu už jste vyčerpali při obědě. A to jste se ještě nesoustředili na množství sodíku, kterého se v jedné porci nachází 3 200 mg. Maximální množství sodíku zkonzumovaného za jeden den by přitom mělo být 2 300 mg. Nadměrné množství zkonzumované soli vede k hypertenzi a neúměrně zatěžuje ledviny.