Menu
Úvod  › 

Nejhorší dětská jídla: Která z nich máte doma?

Ovocné tyčinky, slazené cerálie, dětské jogurty, nebo stoprocentní džus. Představujeme vám nejhorší dětská jídla, která se nachází téměř v každé kuchyni.

Ovocné tyčinky

Mají na obalu dětské obrázky, tvrdí o sobě, že jsou nacpané ovocem a vitamíny a vůbec se tváří jako ta nejzdravější svačina, kterou svému dítěti vůbec můžete dopřát. Problém je v tom, že jsou jsou tak nacpané cukrem, že nejvíc ze všeho připomínají sladkosti. A rozhodně to nemůže vylepšit skutečnost, že jsou obohaceny vitamíny. Jejich pravidelnou konzumací zakládáte svým dětem na zubní kazy a obezitu. Raději sáhněte po čerstvém ovoci.

Smažené hranolky.

Jeden z přírodních zákonů tvrdí, že všechny děti bez výjimky smažené hranolky milují. Smutným faktem je, že obsahují obrovské množství tuku a kalorií i soli, která zatěžuje dětské ledviny. Dalším problémem je, že pokud si na ně děti navyknou už v dětství, budou v jejich konzumaci pokračovat i v dospělosti a stanou se součástí jejich stravovacích návyků. Raději jim k obědu opečte brambory v troubě s trochou olivového oleje.

Slazené cereálie

Koupíte jim krabici cereálií v přesvědčení, že jste jim dopřáli zdravou snídani plnou vitamínů a minerálů. Jenže pokud v supermarketu sáhnete po slazených cereáliích, zásobujete jejich tělo především obrovským množstvím cukru. Vybírejte takové, které obsahují méně než deset gramů cukru a více než tři gramy vlákniny, abyste si byli jistí, že vaše dítě dostává skutečně zdravé jídlo.

Slazené nápoje

Každému příčetnému člověku je zřejmě jasné, že colové nápoje jsou pro děti absolutně nevhodné, ale možná už si neuvědomujete, že zdravotní riziko představuje pro vaše děti například i stoprocentní džus. Odborníci mluví o tom, že jeho konzumace významně zvyšuje riziko nadváhy i rozvoje diabetu typu 2. Je to stejné, jako kdybyste svému dítěti podali colový nápoj bez bublinek.

Müsli tyčinky

Zdají se být vynikající, zdravou svačinkou, nicméně mnoho jejich variant obsahuje ingredience, které z nich dělají spíše sladký dezert než výživově hodnotnou potravinu. V obchodě pozorně pročítejte etikety a sáhněte jen po takových tyčinkách, které obsahují minimálně dva gramy vlákniny a méně než deset gramů cukru. Zdravá tyčinka by také měla mít minimální obsah nasycených tuků, fruktózy a neměla by se v ní vyskytovat umělá sladidla.

Zeleninové chipsy

Samozřejmě. Zelenina je maximálně zdravá a tudíž se zeleninové chipsy jeví jako ideální položka dětského jídelníčku. Nicméně zeleninové chipsy, které se prodávají v obchodech, už z výživových hodnot zeleniny nemají vůbec nic. Navíc jsou často přisolované a představují tak pro ledviny dětí nadměrnou zátěž. Raději dětem nabídněte čerstvou zeleninu.

Med

Je sice možné, že vám vaši rodiče od dětství předkládali med jako tu nejzdravější pochoutku, ale je nutné si uvědomit, že med může být silný alergen a absolutně by se neměl vyskytovat v jídelníčku dětí mladších jednoho roku. Navíc může být med původcem dětského botulismu, který se projevuje nevolností, zvracením, paralýzou, problémy s dýcháním a může končit i smrtí.

Dětské jogurty

Také kupujete svým dětem kartony pestrobarevných jogurtů, jejichž reklama slibuje, že jsou plné proteinů, kalcia a jsou mimořádně zdravé? A napadlo vás někdy, že spolu s nimi dodáváte do dětského těla umělá sladidla a jedna porce obsahuje až pětadvacet gramů cukru? Raději smíchejte kvalitní bílý jogurt s čerstvým ovocem.