Menu
Úvod  ›   › 

Nejčastější výmluvy, které vás zrazují od podnikání

Rádi byste začali dělat sami na sebe, ale na druhou stranu snášíte hromadu výmluv, proč to vlastně nejde? Tady jsou ty nejčastější i způsob, jak je překonat.

Představa, že nemáte žádného otravného nadřízeného, můžete si čas řídit podle svého a pracovat tak, jak vám to vyhovuje, je absolutním ideálem. To všechno mluví pro to, abyste začali podnikat a stali se vlastním pánem. Jenže místo toho, abyste se do toho vrhli po hlavě a konečně udělali ten rozhodující krok, vymýšlíte výmluvy, proč to nejde a proč raději zůstanete řadovým zaměstnancem? Následující čtyři výmluvy používají váhaví podnikatelé nejčastěji:

1. "Nevím pořádně, v čem podnikat."

Znáte kolem sebe spoustu úspěšných podnikatelů a když se zamyslíte nad předmětem jejich podnikání, vždy vás udiví, že jste na to nepřišli sami, protože to bylo přece tak jednoduché? Právě v tom je kouzlo úspěšného podnikatelského projektu. Zamyslete se nad tím, co vás zajímá, co umíte, čemu byste se chtěli věnovat a zkuste přemýšlet o tom, kde je ve vašem oboru díra na trhu, jakou službu lidé ve vašem okolí postrádají, na co si stěžují. Právě tím směrem zacilte své podnikání. Nemusí jít o převratný, nebo mimořádně originální nápad, ale například právě o službu, o kterou je ve vašem okolí zájem a přitom v nabídce chybí.

2. "Nemám peníze."

S neomezeným rozpočtem se samozřejmě podniká snáze, ale skutečnost, že neoplýváte nabitým kontem, neznamená, že musíte své podnikatelské plány vzdát. Spoustu věcí souvisejících se začátkem podnikáním můžete získat za minimální náklady, nebo dokonce zcela zadarmo. Vytvoření kvalitních webových stránek vás například nemusí stát ani korunu. Například webhostingová společnost Banan.cz nabízí profesionální webhosting, k tomu tvorbu webových stránek šitých na míru zákazníkovi a kompletní administrování obsahové části webu zcela zdarma. Pátrejte po výhodných nabídkách, srovnávejte ceny, zkuste se domluvit na výměně zboží či služeb. Pro zahájení podnikání nepotřebujete nutně miliónové konto.

3. "Ještě si to musím promyslet."

Průzkum trhu je samozřejmě zcela nezbytnou součástí podnikání, ale otázkou je, do jaké hloubky musíte při svém podnikatelském záměru jít. Pokud si například hodláte otevřít v bývalé kočárkárně sídlištní second hand, bude vám úplně stačit, když si zmapujete, kolik je second handů v okolí a jestli by lidé měli o tento typ obchodu zájem. Nevymlouvejte se na to, že jste ještě nestačili dostatečně prozkoumat trh a poptávku a že potřebujete mnohem víc informací, abyste se do podnikání mohli vrhnout. Zkrátka si sežeňte adekvátní informace a místo vymlouvání se do toho pusťte.

4. "Jen to o něco odložím."

Odkládání, neboli prokrastinace, je nemocí jednadvacátého století. Neustálé odkládání si určitě dokážete zdůvodnit tunami výmluv, nicméně většinou jde jen o váhavost, nerozhodnost, obavy a do značné míry také pohodlnost. Jednoduše řečeno, dokud nepřijde zvenčí jasný a silný impuls, neustále sami sobě tvrdíte, že tento měsíc ještě ne, ale ten další už se do toho určitě pustíte. A tak to jde několik let a věci se stále nemění. Vy zůstáváte v práci, která vám nevyhovuje, sníte o vlastním podnikání tak dlouho, než se najde někdo, kdo vás předběhne a nápad vám sebere. Energii, kterou věnujete vymýšlení výmluv, proč svůj záměr znovu odložit, věnujte raději jeho uskutečnění.


Oblíbená témata