Menu
Úvod  › 

Nejčastější chyby při cvičení s vlastní váhou

Ve fitness centrech naleznete velké množství nejrůznějších strojů určených k tomu, abyste posílili konkrétní svalové skupiny. Díky tomu může některým připadat, že bez nich se nedá pořádně posilovat, což je samozřejmě velký omyl. Pravdou je, že činky i stroje nabízejí nebývalé možnosti, ať už se volby zátěže či možnost izolace jednotlivých svalů týče. Díky strojům a činkám získáme nejen sílu, ale i objem.

Ovšem stejně skvělých výsledků se dá dosáhnout i při cvičení, chcete-li posilování s vlastní váhou. Rozhodně není pravdou, že nelze dosahovat skvělých výsledků, nenavštěvujeme-li posilovnu. Existují cviky s vlastní váhou těla, díky kterým posílíte a zpevníte celé tělo: biceps, triceps, zádové svaly včetně mezilopatkových, prsní, ramenní, břišní i střed těla, lýtkové, stehenní a hýžďové svaly.

Jakých chyb se vyvarovat při cvičení s vlastní váhou

První a největší chybou je vůbec nezačít a myslet si, že cvičení s vlastní váhou je naprostá zbytečnost. Existují borci, kteří se věnují zásadně pouze cvičení s vlastní váhou. Při pohledu na jejich tělo vám spadne čelist a budete mít pocit, že tráví x hodin v posilovně.

Druhou častou chybou je neurčení si reálných cílů a přeceňování vlastních sil - nadměrné namáhání. Než se pustíte do jakéhokoliv cvičení, ujasněte si, zda chcete lepší kondičku, pevnější postavu, zhubnout, vybudovat svalovou hmotu nebo se jen lépe hýbat. S cvičením začínejte postupně, pozvolna a následně přidávejte.

Zbytečně dlouhý trénink. Nemyslete si, že k dosažení cílů je nutné cvičit dvě hodiny denně. Opak je pravdou. Mnohem účinnější je trénink kratší, ale intenzívní než dlouhý a roztahaný. Bohatě vám k cvičení bude stačit 45 minut i s rozcvičkou a finálním protažením. Přesně tady tkví další chyba.

Podceňování zahřátí, rozcvičky a finálního protažení celého těla. Mnoho lidí se vrhne na cvičení bez počáteční "zahřívačky" což je velká chyba. Stejně tak na konci cvičení je nutné protáhnout celé tělo - případně použít masážní válec.