Menu
Úvod  › 

Letní triky pro štíhlou postavu

Grilování, zmrzliny, koktejly... Léto může být pro vaši štíhlou postavu likvidační. Známe triky, které vám pomohou nepřibrat a udržet si postavu, jakou chcete.

Je sice pravda, že z hlediska přibírání je kritická především zima, kdy je naše tělo "naprogramované" na zvýšené ukládání tuku a máme kaloricky vydatnější jídelníček, ale bohužel si svou štíhlou postavou nemůžete být jisti ani v letních měsících. Grilování, koktejly, zmrzlinové poháry a k tomu ještě nekonečná vedra, ve kterých se vám vůbec nechce sportovat. Následující tipy vám pomohou udržet kila na uzdě i v letních vedrech:

Pozor na citronádu a ledový čaj

Spousta lidí podléhá mylnému dojmu, že citronáda nebo ledový čaj obsahují minimum kalorií a proto je v létě popíjejí po litrech. Jenže představa, že ledovým čajem, citronádou, nebo ovocnými džusy můžete bez problémů nahradit čistou vodu a celkem nic se nestane, je úplně zcestná. Například ledový čaj prodávaný běžně v obchodech, obsahuje osmdesát kalorií na jednu skleničku, citronáda jich obsahuje dokonce devětadevadesát. Nejhorší ze všeho jsou však běžně prodávané ovocné džusy, jejichž obsah kalorií se vyrovná colovým nápojům. Pokud z nějakého důvodu nechcete letní žízeň zahánět čistou vodou, dopřávejte si čerstvé ovocné šťávy naředěné dvěma díly vody.

Čerstvé ovoce

Zdaleka ne každý ovocný výrobek je zdravý a už vůbec ne dietní. Různé ovocné krémy, dezerty a konzervované ovoce k létu sice patří, ale pokud nechcete zamávat své štíhlé postavě na rozloučenou, zapomeňte na ně a místo nich si dopřejte zásadně jen čerstvé ovoce. Kvůli proteinům ho můžete doplnit bílým jogurtem, nebo rozmixovat a zamrazit, ale ničím ho nedoslazujte a nedochucujte. Vaše křivky vám poděkují.

Zrádné mejdany

Festivaly, mejdany a letní grilování se nesou ve znamení klobás, hamburgerů a dalších kalorických fastfoodových bomb. Všechna tato jídla jsou obrovskou zásobárnou nasycených tuků, kalorií, konzervantů a sodíku. Pokud si můžete vybrat, sáhněte zásadně po kuřecím nebo krůtím masu a vynechte přílohové omáčky a dipy, které jsou plné jednoduchých sacharidů. Ideální variantou je také zelenina grilovaná na olivovém oleji.

Pozor na koktejly

Barevné koktejly s deštníčky by pro vás měly být tabu po celý rok. Například průměrná sklenice piňa colady nebo Long Islandu obsahuje od šesti set do osmi set kalorií. Navíc pod vlivem alkoholu spořádáte mnohem víc kalorií než normálně. Místo kalorických koktejlů raději sáhněte po střiku z bílého vína.

Zapomeňte na chipsy

Sedíte večer na letní zahradě s přáteli, povídáte a přitom bezmyšlenkovitě saháte do mísy pro chipsy? Každému dospělému člověku je samozřejmě jasné, že smažené chipsy nejsou žádnou hitparádou zdravého životního stylu, ale možná jste si nikdy neuvědomili, že pouhých třicet gramů obsahuje sto padesát kalorií. Během chvilky tak spolehlivě zlikvidujete svou dosavadní hubnoucí snahu. Místo chipsů si nakrájejte zeleninu a připravte si k ní chutný dip. Získáte tak stejně dobrý chuťový zážitek s minimem kalorií.