Menu
Úvod  ›   › 

Kombinace potravin, které vám poškodí zdraví

Bílé pečivo s džemem, cereálie s mlékem, nachos se salsou, nebo například salát s dresingem bez tuku. Představujeme vám překvapivé kombinaci potravin, které vašemu zdraví rozhodně neprospějí.

Bílé pečivo s džemem

I když se jedná o jednu z nejoblíbenějších snídaňových kombinací, odborníci doporučují, abyste ráno raději sáhli po jiné variantě. Kombinací bílého pečiva a džemu totiž dopřejete svému tělu příliš velké množství cukru a vůbec žádné proteiny a velmi malé množství tuku. Vzhledem k tomu, že se vaše hladina krevního cukru prudce zvedne a poté zase prudce poklesne dolů, budete mít po zbytek dne tendenci k přejídání. Místo bílého pečiva sáhněte po celozrné variantě, která obsahuje vlákninu, a místo džemu si dejte například kvalitní šunku nebo míchaná vajíčka, abyste svému tělu dodali proteiny.

Nachos se salsou

Nachos se salsou jsou vděčnou stálicí večírkových tabulí, jenže zároveň velmi zrádnou kombinací. I když má salsa obvykle málo kalorií, povzbuzuje chuť k jídlu a o to víc potom sníte slaných nachos. A ty už nejsou z kalorického hlediska zdaleka tak bezproblémové.

Cereálie s mlékem

I když jste to velmi pravděpodobně netušili, právě tato oblíbená snídaňová kombinace může stát za vašimi problémy s trávením. Cereálie stejně jako mléko totiž obsahují karbohydráty, které způsobují raketové vystřelení vaší energie a její stejně rychlý pokles. Navíc se jejich trávením má váš organismus spoustu práce. Jídla, která se pomaleji tráví, představují pro vaše tělo mnohem menší zátěž. Abyste svému trávení ulevili, přidejte ke své snídani i tuky a proteiny. Smíchejte například cereálie s vílým jogurtem a hrstí oříšků.

Víno se zákuskem

Jste zvyklí dávat si na dobrou noc sklenici vína s něčím sladkým? Potom zkuste zauvažovat o tom, že byste tuto kombinaci zaměnili za šálek kávy nebo čaje. Alkohol totiž zvyšuje v krvi hladinu insulinu, což znamená, že se cukr z vašeho dezertu téměř okamžitě změní v tuk. Pokud už se nechcete vzdávat své oblíbené skleničky, doplňte ji čerstvou zeleninou.

Hamburger s hranolkami

Nesmrtelná fastfoodová kombinace vás zahltí nasycenými tuky, navíc to zkombinuje se sacharidy z bramborových hranolků a výsledkem je produkce cytokinů, které jsou příčinou metabolického syndromu.

Sekaná s bramborovou kaší

Stálice nedělních obědů může být příčinou vašich trávicích problémů. Sekaná je dobrým zdrojem proteinů, ale je také zdrojem tuku a kalorií. Bramborová kaše vám sice poskytne malé množství vlákniny, ale obvykle se doplňuje máslem, což jsou další nasycené tuky. Nedostatek vlákniny vám navíc může způsobit zácpu.

Salát s dresingem bez tuku

Možná si blahopřejete, že jste snížili množství zkonzumovaných kalorií, nicméně dochucení salátu dresingem bez tuku není příliš šťastnou volbou. Některé vitamíny obsažené v zelenině, jako je například A a K, potřebují tuk k tomu, aby je tělo mohlo absorbovat.