Menu
Úvod  › 

Jak zůstat fit celé léto

Zatočte přes léto se špeky, únavou, nedostatkem energie a zdravotními problémy. Stačí jen několik úprav životního stylu a budete celé léto v dokonalé formě.

Chůze

Odborníci doporučují chůzi jako jedinečný a nenáročný druh pohybu, který vás udrží ve formě celé léto. Je šetrný k vašemu tělu, můžete jej praktikovat kdekoli, kdekoli a absolutně nezáleží na tom, kdo jste. Pokud se rozhodnete vyrazit, pamatujte si, že podstatnější než vzdálenost je čas. Začátečníci by měli chodit dvacet až třicet minut, pokročilí chodci potom tři čtvrtě hodiny až hodinu. Co se týká tempa chůze, měli byste být schopni při chůzi stále mluvit, přitom je však tempo takové, že nejste schopni vést delší konverzaci. Nezapomeňte se před startem zahřát a po dojití protáhnout a uvolnit.

Voda

Zejména v letních měsících byste měli velmi dbát na kvalitní pitný režim. To je naprosto klíčový předpoklad pro to, abyste byli hydratovaní a fit. Navíc je prokázané, že pokud má tělo žízeň, často si to mylně vykládáme jako hlad a saháme zcela zbytečně po jídle. Tekutiny mají totiž také "vyplňovací" efekt, takže v konečném součtu zkonzumujeme méně jídla.

Jídelníček

Klasické diety jsou obvykle založené na dlouhodobém odpírání nějaké potraviny. Jenže drastické snížení kalorií, které zkonzumujete, zpomalí váš metabolismus, způsobí ztrátu energie a motivace, čímž vlastně sabotuje vaše úsilí. Místo hladovek dovolte svému tělu, aby zrychlilo metabolismus a zařaďte kromě úpravy jídelníčku do svého životního stylu i kardiovaskulární cvičení. Změňte také své stravovací návyky - eliminujte noční přejídání, dopřejte si kvalitní snídani a zmenšete velikost porcí. Tak dosáhnete mnohem většího efektu a nezpomalí se vám metabolismus.

Kupte si kvalitní krém

Kvalitní opalovací krém je základem letního vybavení každého. Pokud si vyberete správně, měl by vás být krém schopný ochránit proti spálení sluncem, stárnutí kůže a rakovině kůže. Ať už si kupujete opalovací krém, mléko, sprej, či olej, měli byste si dát pozor na následující tři věci:

První je voděodolnost. Krém, který ztratí svou účinnost, kdykoli se zpotíte, nebo vykoupete, je vám k ničemu.

Druhým je ochranný faktor (SPF), který by měl být minimálně 15. SPF se vypočítává ze srovnání množství času, za který se na slunci spálí nechráněná kůže, a času, za který se na slunci spálí kůže s aplikovaným opalovacím krémem.

V neposlední řadě musíte znát spektrum ochrany. Při nákupu krému čtěte pozorně etiketu. U kvalitního krému na ní musí být uvedeny následující látky: benzofenony (oxybenzone), skořicany (cinnamáty), sulibenzony, salicyláty, oxidy titanu a zinku, avobenzon. Pokud krém neobsahuje vyjmenované ingredience, pravděpodobně chrání pouze před UVB zářením, které je hlavním viníkem spálení kůže a její rakoviny, ale už vás neochrání před UVA paprsky, které jsou zodpovědné za předčasné stárnutí a další typy rakoviny kůže.