Menu
Úvod  › 

Jak zpevnit ochablé břišní svaly

Posílení břišních svalů je jedním z nejlepších způsobů, jak se začít cítit fit. Zlepší to také váš celkový výkon i v jiných činnostech či sportech. Pokud budete provádět cviky na zpevnění břišních svalů, vězte, že si mimo tyto procvičíte i svaly jiné ? nejčastěji hýžďové svalstvo a stehna. Zde je několik cviků, jak si tyto svaly můžete procvičit. Pokud se cvičením začínáte, opakujte každý cvik nejprve jen desetkrát a postupně množství cviků zvyšujte.

Klasické nůžky

Nůžky asi známe všichni - lehněte si na podlahu, rukama podložte trup. Nadzvedněte nohy a překládejte střídavě pravou nohu přes levou a levou nohu přes pravou.

Přitahování kolen

Zůstaňte ve stejné poloze - vleže, trup si podpírejte na loktech. Nohy nadzvedněte asi 20 cm nad podložku a obě dohromady je přitahujte k tělu. Cvik můžete obměnit tak, že přitahujete nejprve pravou a poté levou nohu.

Zvedání nohou

Lehněte si na podložku, ruce podél těla. Zvedejte nohy (buď obě současně, nebo jednu po druhé) tak, aby koleno bylo stále napnuté. Nohy položte na podložku až po docvičení série.

Hvězdice

Lehněte si na podložku s roztaženýma rukama i nohama. Nadzvedněte pravou ruku s levou nohou a dotkněte se jimi v oblasti nad trupem. Položte do výchozí polohy a opakujte s levou rukou a pravou nohou.

Přetáčení

Posaďte se s pokrčenýma nohama tak, aby se chodidla dotýkala podlahy. Spojte obě ruce a přenášejte je otáčením trupu střídavě na pravou a levou stranu.

Kmitání

Lehněte si s rukama volně podél těla. Nohy zohněte tak, aby paty byly co nejblíže hýždím. Poté se pravou rukou pokuste dotknout pravé paty tak, že natočíte trup doprava. Totéž proveďte s levou stranou.

Horolezec

Lehněte si na břicho. Zvedněte se do "stříšky" tak, že se obě ruce dotýkají dlaněmi podložky a nohy stojí na špičkách. Poté pod sebe střídavě ohýbejte nohy tak, jako byste lezli. Hýbou se pouze nohy, ruce zůstávají stále na podložce!