Menu
Úvod  ›   › 

Jak spálit při běhu víc kalorií

Chodíte pravidelně běhat, abyste zhubli? Výborně. My víme, jak kalorický výdej při běhu ještě znásobit. Inspirujte se.

Snažíte se zhubnout, nebo si vytvarovat postavu a chodíte pravidelně běhat. Gratulujeme k vynikajícímu rozhodnutí a pevné vůli. Pokud navíc budete dodržovat následující pravidla, spálíte další bonusové kalorie a vaše výsledky budou ještě lepší:

1. Vyberte si dobré boty.

Běh stojí a padá na dobrých botách. Kvalitní běžecké boty musí poskytovat oporu nejen chodidlu, ale i kotníku a udržovat stabilní vlastně celou nohu. Pokud máte pocit, že množství kalorií spálených při běhu nemá s kvalitou bot nic společného, jste na velkém omylu. Vědci už dávno dokázali, že teprve tehdy, pokud máte kvalitní běžecké boty, můžete dosáhnout při běhu správné techniky, při které spálíte víc kalorií a hlavně se vyhnete zbytečným zraněním.

2. Běhejte v písku.

Zřejmě nebudete mít možnost běhat pravidelně po pláži, ale pokud máte možnost proběhnout se alespoň občas v písečném terénu (například kroužit kolečka po hřišti na plážový volejbal), rozhodně ji využijte. Stačí pouze krátká vzdálenost a pět minut, aby se váš tep zvýšil, zapojili jste jiné svaly než při klasickém běhu a spálili mnohem více kalorií. Nezpevněný terén, ve kterém se proběhnete třeba i naboso, je pro běžecký trénink k nedocenění.

3. Střídejte rychlost.

Pokud budete absolvovat celý běžecký trénink sprintovou rychlostí, vaše tělo bude spalovat především cukry a vaše tukové zásoby se příliš nehnou. Místo toho střídejte v průběhu různé rychlosti běhu od pomalejšího klusu až po maximální sprint. Výkyvy v zátěži donutí tělo efektivněji spalovat a "brát" si z tukových rezerv.

5. Různý terén.

Je samozřejmé, že se vám nejlépe běhá po rovině, kde vystačíte s dechem a nemusíte se tolik namáhat. Ale také při tomto způsobu běhání spálíte nejméně kalorií. Zvolte si takovou trasu, v níž budete i vybíhat do kopců a ideálně se bude střídat i terén po podrážkami vašich běžeckých bot. Vaše svaly se tak budou mnohem víc namáhat, což se samozřejmě odrazí na množství spálených kalorií.

6. Různé trasy.

Běháte stále jednu vyzkoušenou trasu? Za několik týdnů si svaly na stále stejnou zátěž zvyknou a budete spalovat výrazně menší množství kalorií. Měňte průběžně trasy a okruhy, které běháte. Nejenže vás bude běh víc bavit, ale především donutíte tělo k vyššímu výdeji a většímu spalování.