Menu
Úvod  ›   › 

Jak se zbavit depresí

Deprese není totéž co úzkost, ale obojí dokáže člověka srazit na kolena. Nikdo není před nimi uchráněn, protože se mnohdy do našich životů vplíží nečekaně. Úzkostmi trpí téměř každý čtvrtý člověk a depresemi každý pátý. S narůstajícím tlakem a stresem, jež na nás vyvíjí společnost, rodina, zaměstnavatelé i rychlá doba, jsou tyto potíže čím dál častějším jevem.

Nejdříve pociťujeme únavu, pak rezignujeme na všechny problémy a v konečném důsledku nás pohltí deprese. Co se depresí týče, ani ty nejmodernější léky nic neřeší, antidepresiva pouze problém potlačují. Má-li však člověk pocit, že už mu nezbývá nic jiného než skočit z mostu, pak samozřejmě hurá za antidepresiva, která pomohou překonat to nejhorší. Nejdříve si pojďme vysvětlit, jaký je rozdíl mezi úzkostí a depresí.

Zdroj:Zbavte se depresí

Úzkost vs. deprese

Na rozdíl od deprese je úzkost pouze krátkodobý stav, který vzniká bez zjevné příčiny. Je více než pravděpodobné, že úzkost zažije každý člověk minimálně jednou v životě. Za určitých okolností jsou krátkodobé úzkosti normální a běžné. Nesmí se však vracet často a přerůstat v úzkost panickou. To by mohl být i život ohrožující problém. Úzkost se projevuje fyzicky i psychicky: podrážděnost, lekavost, bušení srdce, nevolnost, nervozita, poruchy spánku, nechuť. Naproti deprese je dlouhotrvající porucha psychiky a jde o vážnější situaci. Člověk sužovaný depresí se neumí radovat z běžných věcí v životě. Má ponurou a smutnou náladu, není motivovaný a nenachází v životě žádný smysl. Trpí nízkou sebedůvěrou a cítí se bezcenný. Nezřídka se izoluje od společnosti a uzavírá do sebe. Tím se jeho samota ještě prohlubuje a upadá stále více a více do temnoty.

Jak se deprese zbavit

Víte-li o sobě, že máte sklony být smutní, citliví a lítostiví, měli byste zpozornět. Do depresí mnohem častěji upadají ženy a včas odhalená "depka" neznamená velký problém. Pokud nemáte sebevražedné a sebepoškozovací úmysly, pak stačí relaxace, dobří přátelé, společnost (hlavně nebývat sami a nenimrat se v myšlenkách), koníčky a vše, co naladí mysl pozitivně. Zajděte si na aromaterapii, masáž, popíjejte bylinkové čaje. Ve vážnějších případech je nutné navštívit odborníka, který rozhodne, zda bude probíhat léčba pomocí antidepresiv či jiných léčivých přípravků a doplňků stravy.