Menu
Úvod  › 

Jak přes svátky neztratit formu

Během Vánoc navštěvujeme rodinu, přátelé, ale také je i sami hostíme. Všude kolem nás je spousta dobrého jídla a pití. Je jen velmi těžké odolat tolika dobré krmě. To, čemu se obvykle vyhýbáme ? smažené, tučné, sladké se na nás hrne z každé strany. Jak tohle náročné období přežít bez újmy, neztratit formu a zůstat fit?

Pitný režim

Pijte dostatek tekutin, především vody. Káva a alkohol tečou v tomto období proudem a obojí odvodňuje organismus. Nehledě na to, že hlad je mnohdy převlečená žízeň. Ihned jak ráno vstanete z postele, vypijte sklenici vlažné vody. Až pak běžte snídat.

Zdroj:Neztraťte formu

Nehřešte na snídani

Nastal Štědrý den, ale to neznamená, že máte jíst kolekci, cukroví, obloženou mísu, vánočku a jiné potraviny přispívající k nadváze. I v tento den si dejte kvalitní, výživnou snídani. Třeba ovesnou kaši, míchaná vejce, jogurt apod. V opačném případě vás budou atakovat vaše chuťové pohárky a budete mít sklony k nacpávání se.

Na večírek s plným žaludkem

Asi to zní divně, že? Pokud se však nejdete na večírek nacpat, ale bavit, pak to jistě chápete. Jít na večírek hladový znamená sníst tam vše, co uvidím, protože budu mít hlad. Většinou jde o solené oříšky, brambůrky, olivy, sýr. Není lepší dát si doma raději kuřecí prso se zeleninou a na večírku jen něco málo zobnout dle vlastního uvážení?

Alkohol

To je tekuté nebezpečí, i když budete jen pocucávat. Alkohol je kalorická bomba. Během svátků je zvykem popíjet buď něco ostřejšího, víno, domácí likéry - ty jsou obzvlášť kalorické. Snažte se to s pitím alkoholu kočírovat a nepřehánějte to.

Pravidelné procházky

To, že je během svátků tělocvična zavřená, není důvod sedět na gauči a kynout. Hýbat se můžete i tak. Stačí udělat pár dřepů s výskokem, kliků, chodit po schodech namísto využívání výtahu a určitě jsou vhodné i procházky na čerstvém vzduchu.