Jak pečovat o filtr pevných částic?

Ekologie je v oblasti automobilů doslova neúprosná. Limity jsou stále přísnější, což se projevuje nejenom na tom, že se automobilky snaží o takzvaný downsizing.

Opomíjet nelze ani to, že naftové vozy musí mát takzvaný filtr pevných částic. Jedná se o speciální zařízení, které má za cíl zachytávat různé škodliviny a tak zajistit, že naftové auto bude ekologičtější, než varianta, která tento filtr nemá. A jak se o něho starat?

Zdroj:Auta na dálnici

Jezděte delší cesty

Problémem pro dané filtry může být především to, že jezdíte jenom krátké trasy. Pokud je to na pár kilometrů denně, rozhodně se to může negativně podepsat na jeho životnosti. Je stavěný primárně na to, aby byl spojený s cestou minimálně v desítkách kilometrů. Ostatně na to je stavěna i většina naftových vozů jako takových.

Nezapomínejte a čištění

Jedná se o zařízení, které nedokáže fungovat do nekonečna. Mnohdy je nutná je ho pravidelná údržba. A jak na to? Správnou cestou je čištění DPF neboli čištění filtru pevných částic. K tomu se můžete rozhodnout vždy v pravidelném intervalu, a to v rámci prevence. Nebo je vhodné čištění využít právě ve chvíli, kdy se objeví problém. Jaký konkrétně?

  • Rozsvítí se kontrolka
  • Neprošli jste měřením emisí
  • Vůz má výrazně nižší výkon

Hlavně ho nevyndávat

Mnoho lidí si myslí, že na daný filtre vyzrají tím, že ho ze svého vozu nechají odstranit. Na jednu stranu to není zase až tak špatný nápad, jelikož krok je to celkem snadný. Pozor však na to, že to může přinést mnoho problémů. Některá evropská města pravidelně měří emise vozů a tak vlivem absence filtru riskujete pokutu. Hlavní problém však riskujete při STK. Pokud vaše auto má filtr mít, ale reálně ho nemá, nemůžete počítat s tím, že byste snad danou kontrolou prošli. V tomto jsou předpisy neúprosné. Bude třeba ho znovu instalovat a veškeré náklady mohou být vyšší, než pravidelná péče.