Menu
Úvod  ›   › 

Jak nepřibrat o Vánocích

Vánoce představují útok nejen na vaše peněženky, ale především na vaši linii. Návštěvy, party, mejdany a tuny jídla jsou obrovským lákadlem, které se na vaší postavě podepíše. Dá se vůbec o Vánocích nepřibrat?

1. Pocit povinnosti

Ačkoli to nezní příliš přitažlivě, celá řada lidí jí o svátcích jen z pocitu povinnosti. Pramení to ze zakořeněné představy, že na návštěvách je neslušné odmítnout nabízené občerstvení. A navíc se tu v plné míře uplatňuje heslo, že příležitost dělá zloděje, protože v období Vánoc přetékají mísy jídlem a všude je tolik pochoutek a pokušení, že je velmi těžké odolat. I když je pravda, že na návštěvách se skutečně jen obtížně odmítá nabízené občerstvení, neznamená to, že musíte dokonale vyluxovat talíře. Snažte se, znát svou míru a vzít si jen několik kousků. Stejně tak můžete s díky odmítnout s tím, že už jste jedla a právě teď nemáte už na nic dalšího chuť. Uvědomte si, že nejste povinná se přecpávat kvůli nikomu, ani kvůli tomu, že jsou právě Vánoce.

2. Nevynechávejte jídla

Velmi častou chybou, kterou lidé o svátcích dělají, je vynechávání jídel. Filozofie je jednoduchá; jednoduše mají pocit, že když vynechají například snídani nebo oběd, mohou si večer na mejdanu dopřát neomezené množství pochoutek, protože přece "ušetřili" kalorie přes den. Jenže ve skutečnosti má toto nárazové přejídání zničující vliv na vaši linii. Naopak právě o vánočním období byste měla víc než jindy dodržovat pravidlo množství malých porcí v průběhu celého dne. Jedině tak povzbudíte svůj metabolismus, aby spaloval kalorie účinněji a rychleji. Místo toho, abyste se snažila obelstít své tělo tím, že budete vynechávat jídla, naopak se snažte, abyste ho udržovala neustále v sytém stavu. Pokud si dáte během dne několik drobných svačinek (jablko, banán, nebo misku cereálií), nebudete mít tendenci se večer přejídat.

3. Nejděte do extrémů

Existuje jediný způsob, jak vydržet dodržovat zdravou dietu celý život, a tím je vyhýbání se extrémům. Pokud si naordinujete přísnou téměř hladovku, během které si nepovolíte žádný prohřešek, můžete se vsadit, že další měsíce strávíte úpěnlivými myšlenkami na všechno, co jste si zakázala. A dříve nebo později podlehnete. Buďte rozumná a čas od času si dopřejte přesně to, na co máte chuť. Umění dlouhodobé diety spočívá v tom, že najdete rozumný kompromis, budete znát svou míru a nebudete se snažit udělat ze sebe asketu.

4. Omezte alkohol

I když jsou Vánoce a zejména Silvestr s alkoholem těsně spojené, pokuste se letos alkohol omezit a vaše silueta vám bude vděčná. V alkoholických drincích se zkrátka skrývá mnohem víc kalorií, než možná vůbec tušíte a jste ochotná si připustit. Věděla jste například, že v jedné sklenici margarity se skrývá pět set kalorií, což představuje téměř třetinu celkového množství kalorií, které byste měli během dne zkonzumovat. Nemusíte samozřejmě na vánočních večírcích abstinovat, ale snažte se mít neustále v ruce sklenku bílého vína, aby ostatní neměli tendenci lákat vás na panáky a koktejly. Sama pro sebe si potom stanovte omezení, že za večer nevypijete víc než dvakrát dvě deci bílého a po svátcích si nebudete muset povolovat pásek.