Menu
Úvod  ›   › 

Jak nepřibrat o Vánocích

Vánoce jsou prubířským kamenem pro všechny, kteří si hlídají postavu. Víme, jak o vánočních svátcích nepřibrat a zároveň si je užít.

Vánoční večírky, mejdany s přáteli, rodinné obědy, opulentní večeře a návštěvy příbuzných. Nikdy jindy v průběhu roku není vaše štíhlá linie vystavena takovým nástrahám jako o Vánocích, které jsou plné lákadel a svodů. Víme, jak na to, abyste nepřibrali a zároveň se nemuseli odříkat všech pokušení:

1. Dodržujte jedno pravidlo.

Pokud půjdete na vánoční večírek s tím, že musíte dodržet desítky dietních pravidel, jste na nejlepší cestě je všechny porušit. Místo toho se zaměřte na jedno, které ale důsledně dodržíte. Můžete si například umínit, že nebudete pít tvrdý alkohol a celý večer zůstanete jen na střiku z bílého vína. Nebo že z bufetu ochutnáte jen saláty. Nebudete se cítit tolik omezení, užijete si mejdan a přitom nezkonzumujete tolik kalorií jako obvykle.

2. Napište si lísteček.

Donutit se cvičit, když je kolem tolik různých zábav a lákadel, není nic jednoduchého. Dejte si předsevzetí, že každý den budete cvičit například minimálně po dobu, než si poslechnete tři své oblíbené písničky. Budete lépe motivovaní, navíc cvičení po dobu tří písní zní velmi jednoduše. Připíchněte si lístek se seznamem cvičíčích písní na ledničku.

3. Bufet štíhlých lidí.

Přistupujte k bufetu stejně jako štíhlí lidé. Výzkumy ukázaly, že štíhlí lidé nepřistupují k bufetu impulsivně, ale nejprve si ho prohlédnou, promyslí si, co budou jíst a potom automaticky sáhnou po menším talíři než všichni ostatní. Proto toho také zkonzumují mnohem méně.

4. Pitný režim.

Nechte pro sebe pracovat pitný režim. Mějte po ruce neustále láhev s vodou a pijte co nejčastěji. Budete mít menší hlad, ale mimo jiné zkonzumujete i méně alkoholu, pokud budete pít vodu i v průběhu večírku.

5. Pravidlo tří soust.

Chcete si dát i něco silně kalorického, jako jsou tučné dezerty, smažené řízky a podobně? Klidně můžete, ale dodržujte pravidlo tří soust. To znamená, že si nenaložíte z bufetu obrovskou porci, ale dáte si z kousku dortu přesně jen tři sousta, která se vejdou na lžičku. Ochutnáte, ale přitom svému tělu nedodáte kalorickou bombu.

6. Jezte při vaření.

Připravujete opulentní večeři? Potom si nakrájejte jablko na kousky a dávejte si ho při vaření. Zasytí vás a z večeře potom pojíte pouze decentně.

7. Ranní detox.

Každý člověk má slabou chvilku, kdy nevydrží a podlehne kalorickému pokušení. Nevyčítejte si to. Místo toho si jděte ráno zaběhat, nebo si dejte hodinu intenzivního cvičení, abyste kalorický příjem a výdej vyrovnali.

8. Pijte chytře.

To nejhorší, co můžete pro svou postavu udělat, je pití koktejlů. Zatímco například sklenka šampaňského má 80 kalorií a svařené víno 160 kalorií, sklenička Cosmopolitanu má 273 kalorií a rum s colou 240 kalorií.