Menu
Úvod  › 

Jak nepřibrat 20 kilo? Přestaňte pít colu!

Pijete jednu plechovku coly denně? Každý měsíc přiberete půl kila navíc. Nemusíte se trápit v posilovně, ani držet hladovku, stačí vynechat colové nápoje a vaše váha půjde dolů.

S nelibostí pozorujete, jak se vám setrvale zvětšuje pneumatika kolem pasu? Nemusíte nutně držet drastické diety, ani se denně týrat v posilovně. Pro začátek vám úplně bude stačit, když vynecháte colové nápoje. Podle nového výzkumu, který zveřejnil Centers for Disease Control and Prevention, stojí totiž právě ony za vznikem diabetu typu 2 a navíc mohou údajně za víc než polovinu případů obezity u mladých mužů.

Podle údajů American Heart Association by člověk neměl zkonzumovat ze slazených nápojů víc než 450 kalorií týdně. Nicméně polovina konzumentů tohoto typu nápojů konzumuje víc než dvě stě kalorií denně. To je množství, které odpovídá přibližně dvěma plechovkám colového nápoje.

Toto obrovské množství cukru se samozřejmě musí nutně odrazit i na vaší váze. Jedna plechovka Coly obsahuje přibližně 140 kalorií. Pokud ji budete popíjet denně, každých padesát dní si tak můžete připočítat přibližně jeden kilogram tělesné váhy navíc. Podle výzkumů přitom pět procent lidí pije denně víc než čtyři plechovky colových nápojů. To znamená, že každý týden přiberou půl kilogramu. Stačilo by přitom vyměnit colové nápoje za neslazený čaj, nebo ještě lépe vodu a vaše váha by šla dolů prakticky bez námahy.

Jestliže jste však na popíjení colových nápojů navyklí, po jejich náhlém vysazení můžete pociťovat cosi jako absťák. Odborníci v tom případě doporučují snižovat jejich množství postupně: Pokud popíjíte slazené nápoje doma, snažte se omezit množství, které si domů koupíte. Místo toho, abyste si v supermarketu naložili celý karton, omezte se na jednu nebo dvě lahve. Snažte se snižovat i velikost lahví a postupně přejít na plechovky, abyste minimalizovali množství nápojů, které zkonzumujete. Pokud je nebudete mít v ledničce, nebude vás to svádět k jejich bezmyšlenkovitému pití.

Zkuste je nahradit čajem, který si pro začátek lehce oslaďte, abyste organismus navyklý na cukr nevystavili příliš velkému šoku. I když si totiž čaj osladíte, stále v něm bude mnohem méně cukru, než kolik je ho v colových nápojích. Přejděte na dietní Colu. Ani ta není pro vaše zdraví žádný zázrak, ale pořád do sebe dostanete méně kalorií než s klasickou Colou. Postupně snižujte množství těchto nápojů, až se ideálně dostanete na nulové množství. Pro lepší motivaci si můžete dát do ledničky misku se sedmadvaceti kostkami cukru. Tolik jich totiž litr colového nápoje průměrně obsahuje.