Jak může vypadat vegetariánský den?

Nemusíte být rovnou vegetarián, abyste mohli vyzkoušet čistě rostlinnou stravu během celého dne. Váš trávicí systém si odpočine a poděkuje vám. Vegetariánská jídla jsou chutná i zdravá. Zkuste tedy pro jednou vynechat maso a vyzkoušejte naše recepty.

Vegetariánská snídaně - Banánový sendvič

Tento recept je poměrně rychlý a určitě vám bude i chutnat. Zapomeňte na kaše, které patrně patří mezi nejčastěji nabízené varianty. Potřebovat budete mandlové máslo, domácí nutellu, černý chléb se semínky a banán. Jednu půlku chleba namažeme mandlovým máslem, druhou domácí nutellou (banán, avokádo, kakao, rostlinné mléko rozmixovat do krému) a poklademe banánem nakrájeným na kolečka. Místo banánu lze použít například jahody nebo na tenké plátky nakrájené jablíčko posypané skořicí. Chuť sendviče se dá libovolně měnit.

Dopolední vegetariánská svačinka

Ovoce se doporučuje konzumovat spíš v dopoledních hodinách. Proto si dopřejte na svačinku jablíčko a hrst jakýchkoliv oříšků (zdravé tuky).

Vegetariánský oběd

Pokud si dopřejete sladkou snídani a svačinku v podobě šťavnatého ovoce, pravděpodobně uvítáte výživný oběd, který nebude sladký. Pokud vyloženě nevydržíte bez masa, lze jej nahradit masovou náhražkou - Quorn. Vypadá a chutná podobně, jako maso. Lze z něj připravit nespočet jídel. Od guláše, karbanátků, chili con carne, až po dušené plátky na zelenině. K tomu se hodí jakákoliv příloha od brambor, rýže až po těstoviny.

Odpolední vegetariánská svačinka

Vegetariánská jídla nejsou vůbec nudná. Ba naopak - jsou pestrobarevná plná různých chutí a vůní. Na odpolední svačinku si lze připravit sladký dezert z tofu či naopak pomazánku se zeleninou a strouhaným vegetariánským sýrem. Tofu je vlastně hmota vyráběná srážením sójového mléka. Díky úžasné schopnosti přejmout chuť ostatních použitých ingrediencí se využívá k přípravě sladkých i slaných pokrmů. Vzhledem k vysokému obsahu bílkovin je možné tofu použít i jako náhradu masa.

Vegetariánská večeře

Na večeři si můžete dopřát například vegetariánskou pizzu. Základem je namísto klasického těsta cuketa a strouhaný vegetariánský sýr. Opět lze sáhnout po výrobku Quorn, který nabízí i podobu uzené šunky. Případně kuřecích kostiček. Dále postupujete stejně, jako u klasické pizzy. Kečup, koření, a různá zelenina či houby. Tak co - zkusíte také jeden vegetariánský den? Dejte nám potom vědět, jak vám chutnalo.