Menu
Úvod  › 

Jak a proč zhubnout břicho?

Pneumatika kolem pasu nebude sexy nikdy, přitom se přebytečného tuku na břiše zbavuje nejhůř. Čtěte, proč byste se o to měli i přesto pokusit a jak to udělat, aby vaše břicho bylo zase ploché.

Tuk na břiše není jen estetickou záležitostí, ale nese s sebou i významná zdravotní rizika, která byste rozhodně neměli podceňovat.

Proč zhubnout břicho

Samozřejmě, že na tukových záhybech přetékajících přes pásek kalhot není vůbec nic přitažlivého, ale i kdybyste se rozhodli smířit s tím, že nebudete vypadat jako z módního magazínu, zdravotní rizika spojená s pneumatikou kolem pasu jsou tak významná, že byste je rozhodně neměli ignorovat.

Lidé, kteří mají příliš břišního tuku jsou například mnohem náchylnější ke kardiovaskulárním onemocněním. Břišní tuk je také spojený s větším rizikem rozvoje diabetu a určitých typů rakoviny. Pokud je váš obvod pasu nadprůměrný, připravte se na kornatění tepen, které vede k srdečním záchvatům a cévním mozkovým příhodám. Břišní tuk je také spojený s nadměrným výskytem zánětů, rakoviny prsu a spánkové apnoe.

Tipy na hubnutí

Špatná zpráva zní, že neexistuje zázračně rychlý a jednoduchý způsob, jak tuk na břiše zhubnout. Je nutné změnit celkově svůj životní styl, zařadit do něj víc pohybu a soustředit se na svůj jídelníček. Údajně zázračné metody vám odčerpají pouze vodu, ale tuk zůstane. Na druhou stranu, pokud se rozhodnete hubnout, oblast břicha bude jednou z prvních, kde se úbytek váhy projeví.

Tady jsou tipy, které vám pomohou v boji proti pneumatice na břiše:

- Soustřeďte se na jídelníček, v němž bude zastoupena čerstvá zelenina, ovoce a cereálie.

- Minimalizujte konzumaci tučných potravin.

- Nejméně třikrát týdně si dejte rybu.

- Nenechte se zlákat rychlými váhovými úbytky. Nejenže podobné radikální diety škodí zdraví, ale zhubnete při nich především vodu a zaděláte si na jojo efekt.

- Vyzkoušejte nové druhy ovoce a zeleniny i nízkotučné recepty. Dietní jídla rozhodně nemusí být bez chuti.

- Omezte množství alkoholu.

- Vyzkoušejte nové koření, které dodá jídlu netradiční chuť.

- Zařaďte do svého jídelníčku nízkotučné mléčné výrobky. Jednak tak dodáte svému tělu vápník a jednak budete rychleji hubnout.

- Jezte menší porce, ale častěji.

- Pokud ještě necvičíte, je nejvyšší čas začít. Už třicetiminutová fyzická zátěž třikrát týdně se na vaší postavě projeví.

- Střídejte druhy cvičení. Pokud budete každý den cvičit stejnou sestavu, za čas cvičení ztratí svůj efekt.

- Nezapomeňte ani na lehy sedy a další cvičení na spodní část břicha, a to i tehdy, pokud neuvidíte okamžitě výsledek. Cvičení na spodní část břicha totiž pomáhá redukovat bolesti bederní páteře. Navíc, až se zbavíte tuku na břiše, vyrýsují se vaše svaly a budete vypadat mnohem atraktivněji.