Menu
Úvod  ›   › 

Fitness tipy pro ty, kteří nemají vůbec čas

Udržet si štíhlou postavu, když máte dostatek času a neomezený rozpočet na trenéra, není žádné umění. Nabízíme vám fitness tipy pro ty, kteří jsou extra zaneprázdnění a přesto se chtějí udržet ve formě.

Pijte vodu.

Všichni už o tom mockrát slyšeli, ale jen málokdo to převedl do praxe. Ráno vypijte velkou sklenici vody a v průběhu dne s sebou noste neustále láhev s čistou vodou. Veškeré slazené nápoje, které obsahují pouze prázdné kalorie, nahraďte právě čistou vodou. Dostatečný pitný režim je základem štíhlosti.

Plánujte dopředu.

Pokud dopředu víte, že vás čeká perný den, během kterého nebudete mít vůbec na nic čas, připravte si dopředu krabičky se svačinami, které vás uchrání od situací, kdy vypleníte firemní kantýnu, nebo automat na čokoládové tyčinky. Stačí nakrájet zeleninu, nebo ovoce, zprudka opéct kuřecí prsa, nebo si alespoň namíchat směs oříšků a mandlí.

Rozdělte to.

Jen málokdo najde pravidelně každý den čas na to, aby si například hodinu zacvičil, ale nemusíte se nutně hýbat hodinu v kuse a můžete si bez problémů pohyb rozdělit v průběhu dne. Když například víte, že budete dítě vyzvedávat ze školy brzo a nebudete mít tedy na sportování čas, vynechejte ten den úplně výtahy a choďte po schodech, ze školy jděte pěšky a pak vyrazte s dítětem na chvíli na hřiště. Zkrátka najděte si náhradní pohybové aktivity, které bez problémů můžete začlenit do svého denního programu.

Čtěte o svém zdraví.

Když vás opouští motivace a nejraději byste vyplenili ledničku, přečtěte si nějaký článek o zdravém životním stylu. Vědci dokázali, že i tato blesková a instantní motivace vám pomůže překonat momentální krizi.

Spěte.

Pokud to jen trochu jde, zařaďte do svého programu víc spánku. Když jste vyčerpaní, vaše tělo vyplavuje větší množství stresového hormonu kortizolu, který způsobuje, že se přejídáte. I kdybyste neměli čas na žádné cvičení, na kvalitní spánek si ho najít musíte.

Rychlé svačinky.

Neustále mějte po ruce rychlou svačinku, kterou zaženete momentální hlad. Ať už se jedná o kousky zeleniny, oříšky, nebo třeba kvalitní proteinové tyčinky.

Dopřejte si pětiminutovku.

I v těch nejhektičtějších dnech si vyčleňte několikrát za den pět minut, během kterých vyběhnete ze dveří ven a zhluboka se nadechnete. Ideálně si alespoň jednou za den dopřejte patnáctiminutovou svižnou procházku, během které třeba jen obejdete blok.

Neshazujte se.

Být fit rozhodně neznamená být perfektní. I ti nejzdravější lidé žijí v rovnováze, nikoli dokonale. Když občas zhřešíte, netrestejte sami sebe tím ,že si budete nadávat a shazovat se. Vaše tělo bude reagovat mnohem lépe, když budete psychicky v pohodě.