Menu
Úvod  ›   › 

Džíny v ledničce, aneb bláznivé dietní triky

To jste stoprocentně ještě nikdy nezkusili. Když už všechny vaše diety selhaly, je čas nasadit silnější zbraně a vyzkoušet metody, které se vám mohou zdát na první pohled trochu zvláštní. Úspěch je však zaručen.

Pravidla restaurace

Spousta lidí je schopná držet důslednou dietu v situaci, kdy se stravuje doma, ale jakmile přijdou do restaurace, dietní pravidla rychle berou za své. Problém je v tom, že máte na výběr velké množství jídel, z nichž se mnohá tváří velmi zdravě a dietně, i když tomu tak ve skutečnosti není. Podle odborníků byste se měli s jedním jídlem v restauraci vejít do šesti set kalorií, jenže jak toho docílit, když nenosíte v hlavě kompletní kalorické tabulky a nechcete před každou objednávkou půl hodiny počítat? Vyhraďte si jeden večer a věnujte ho tomu, že si na internetových stránkách vyhledáte kalorické hodnoty všech jídel, která si ve svých oblíbených restauracích a fast foodech ráda dáváte. Udělejte si pro sebe soukromou tabulku, kterou si můžete nosit sebou a až si budete příště objednávat, nemusíte se bát, že jste zničila své dietní úsilí.

Sportujte s dětmi

Přestaňte se vymlouvat, že jste tak velmi zaměstnaná matka, že nemáte vůbec čas chodit cvičit. Sportování neznamená nutně, že pojedete půl hodiny do fitka, kde si hodinu zacvičíte a zase pojedete půl hodiny domů. Využijte toho, že jste stejně se svými dětmi venku a sportujte s nimi. Můžete běhat, skákat, lézt po stromech, jezdit na kole, lyžovat... jakýkoli pohyb vás v souvislosti s dětskými hrami napadne, je v pořádku a pomůže vám shodit zatvrzelá kila.

Vyměňte talíře

Na talíř, na který si obvykle dáváte hlavní jídlo, si naložte salát, a naopak. Dosáhnete tak toho, že na úkor cukrů a tuků zkonzumujete mnohem víc zeleniny a tudíž i vlákniny, která vás zasytí, ale neztloustnete po ní. Prohozením talířů budou mít vaše oči pocit, že jste vlastně o nic nepřišli, ale objem vašeho pasu se bude pozvolna zmenšovat.

Trik s náramky

Za den byste měli sníst minimálně pět porcí ovoce a zeleniny, přičemž za jednu porci se počítá půl šálku nakrájené zeleniny nebo ovoce. U listové zeleniny je to potom jeden celý šálek. Nakupte si sadu neutrálních tenkých náramků a navlékněte si jich ráno pět na pravou ruku. Za každou porci ovoce nebo zeleniny, kterou ten den sníte, si smíte jeden náramek přendat na levou ruku. Budete tak mít přehled, jak jste na tom se složením jídelníčku a navíc budete mít motivaci a neustálou připomínku toho, kolik ovoce a zeleniny musíte ještě zkonzumovat.

Džíny v ledničce

Najděte ve svém šatníku kousek, který se vám hodně líbí, ale potřebovala byste do něj zhubnout. Buďto si jej uložte přímo do ledničky, nebo zvolte praktičtější variantu, vyfoťte se v něm a fotku si do ledničky (nebo na ni) vlepte. Až se zase příště pohrnete pro čokoládu nebo klobásy, pohled na zařízlý pásek nebo přetékající špeky vás rychle zchladí.

Zmrazujte!

Víte, kdy nejspíš porušíte svou dietu? V okamžiku, kdy přijdete po vyčerpávajícím pracovním dnu domů, kde nemáte téměř nic k jídlu. Taková situace totiž svádí k tomu, abyste si po cestě koupila občerstvení ve fastfoodu, nebo sáhla po polystyrenové krabičce z čínské restaurace. Pokud budete doma připravovat zdravé jídlo, udělejte ho vždy větší porci a zbytek zamrazte. Nebudete tak mít nutkání podlehnout chutí na nezdravé jídlo, až dostanete večer vlčí hlad.