Menu
Úvod  ›   › 

Dietní tipy pro muže

Pokoušíte se shodit pivní pupek? Neúspěšně bojujete s přebytečnými kily? Zkuste následující triky a výsledkem bude břicho jako pekáč buchet.

Mužné pneumatiky kolem pasu se nezbavíte drastickou dietou a už vůbec ne hladovkou. Z dlouhodobého hlediska se vám vyplatí pouze opatření, která můžete praktikovat déle než jeden týden. Představujeme vám nejúčinnější tipy na zhubnutí.

V první řadě si přestaňte zakazovat jídla a potraviny, o kterých předem už víte, že si je stejně dlouhodobě nedokážete odepřít. Klíčem k úspěchu je umírněnost a především omezení velikosti porcí a množství jídla, které zkonzumujete.

Rostoucí porce

Naneštěstí se velikost porcí, které lidé spořádají, v posledních třiceti letech značně zvětšila, uvádí magazín Askman. Zatímco v sedmdesátých letech obsahovala průměrná bagety 230 kalorií, v současné době už je to víc než dvakrát tolik, tedy 550 kalorií. V sedmdesátých letech obsahovala porce hranolků kolem třiceti kousků a 450 kalorií. V současné době obsahuje průměrně padesát hranolků a tedy 790 kalorií.

Právě proto je mimořádně důležité, abyste zvládli uřídit velikost porcí, které zkonzumujete. Ideální vizuální pomůckou je velikost vaší dlaně. Tak velký kus masa totiž představuje adekvátní porce, kterou byste si měli dát. Jde však o pouze orientační vodítko, protože správná velikost porce variuje člověk od člověka v závislosti na jeho aktivitě, výšce, věku a množství svalové hmoty. Tady jsou tipy, které vám pomohou kontrolovat velikost porcí, které konzumujete:

Poloprázdný stůl

Nedávejte na stůl příliš mnoho jídla. Neprovokujte své oči tím, že před ně budete vystavovat další potraviny. To samé platí i pro situaci, kdy uvaříte větší množství porcí, než dokážete aktuálně zkonzumovat. Zbylé množství jídla okamžitě zamrazte, abyste neměli nutkání jej sníst.

Rozpulte porce

Pokud je vaše obvyklá porce příliš velká, přepulte ji. Například sendvič nebo obloženou bagetu přepulte, snězte jednu půlku, několik minut počkejte a znovu se sami sebe zeptejte, jestli máte ještě pořád skutečně hlad. Možná zjistíte, že už na druhou půlku nemáte vlastně vůbec chuť.

Zpomalte

Pokuste se jíst co nejpomaleji. Mozek potřebuje dvacet minut, aby k zaregistroval signál ze žaludku, že už jste sytí. Čím pomaleji budete jíst, tím méně toho ve finále zkonzumujete.

Začněte uklízet

Jakmile dojíte, začněte okamžitě uklízet. Pokud zmizí jídlo z vašeho dohledu, nebudete mít tendenci dojídat se.

Odkliďte chuťovky

Minimalizujte množství chuťovek, které máte na dosah. Otevřené balení slaných chipsů nebo tyček je to nejhorší, co můžete pro svou postavu udělat.

Víc jídel, menší talíře

Jezte raději pět malých jídel denně místo tří velkých. Nebudete mít velký hlad a nebudete tak mít tendenci přejídat se. Váš metabolismus si také s menšími jídly lépe poradí.

Zeptejte se na velikost porce

Informujte se o velikosti porce, kterou jste si poručili. Nebojte se zeptat se číšníka, kolik váží steak, nebo z kolika vajec je ta omeleta udělaná. Pokud je porce příliš velká, nebojte se požádat, aby vám udělali menší. Nebo se rozdělte s kamarádem.