Menu
Úvod  ›   › 

Dietní strategie, které opravdu fungují

Dali jste si na Nový rok předsevzetí, že konečně zhubnete, ale stále se vám nedaří boj nad přebytečnými kilogramy vyhrát? Vyzkoušejte následující ověřené strategie, díky kterým skutečně shodíte.

Hubnutí a boj s přebytečnými kilogramy je nekonečným příběhem, ale pokud má mít šťastný konec, musíte zvolit účinnou strategii. Představujeme vám vyzkoušené a hlavně ověřené metody hubnutí, které skutečně fungují.

Dietní deník

Určitě už jste o něm slyšeli, ale pokud jste jej ještě nevyzkoušeli, je nejvyšší čas to napravit. Dietní deník je totiž úplně jednoduchá a přitom mimořádně funkční metoda. Spočívá vlastně pouze v důsledném zapisování všeho, co sníte a vypijete. Celá řada studií dokázala, že touto metodou můžete svůj úbytek váhy až zdvojnásobit a navíc je mnohem větší pravděpodobnost, že se vám podaří váhový úbytek i dlouhodobě udržet. Na internetu je dostupná celá řada aplikací, které můžete při vedení dietního deníku využít.

Pravidelné vážení

Bojíte se stoupnout na váhu a nechcete se pravidelným vážením zbytečně stresovat? To je ale velká chyba. Pravidelné vážení a měření je jednou z nejlepších zbraní v boji proti přebytečným kilogramům. Podle studie z roku 2015, publikované v magazínu Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, zhubli lidé, kteří se vážili denně, třikrát tolik než ti, kteří se báli postavit se na váhu. Úplně přesně zhubli ti lidé, kteří se vážili denně, v průměru deset kilogramů, zatímco ti, kteří se k vážení stavěli laxně, zhubli v průměru pouze něco málo přes tři kilogramy.

Jezte doma

Připravujte si co nejvíc jídel doma. Ušetříte tak nejen svou peněženku, ale poděkuje vám i obvod vašeho pasu. Nedávno provedená studie, publikovaná v magazínu Public Health Nutrition, zjistila, že ti lidé, kteří se pravidelně stravují ve fast foodech či restauracích, zkonzumují v průměru o dvě stovky kalorií denně více než ti, kteří se stravují v domácích podmínkách. Uvědomte si přitom, že takové množství kalorií představuje přibližně deset procent doporučeného denního příjmu. Navíc vědci zjistili, že lidé stravující se v restauracích, zkonzumují mnohem více cukru, soli a nasycených tuků. Pravidelní zákazníci restaurací jsou tak mnohem častěji obézní, nebo bojují s nadváhou.

Hlídejte si velikost porcí

Možná si ani neuvědomujete, ale v naší kultuře je velikost porcí, které zkonzumujeme, naddimenzovaná. Vědci upozorňují na to, že velikost porcí jídla, které spořádáme, je největší za posledních dvacet let - a nejedná se pouze o restaurace a fast foody, ale i porce, které zkonzumujeme doma. Například velikost slazených nápojů se zvětšila o dvaapadesát procent, smažených chipsů zkonzumujeme dokonce o šedesát procent víc. Nakupte malé talíře, odvažujte si jídlo, zkrátka bojujte s velikostí svých porcí.

Vypněte televizi

Nejspíš si ani neuvědomujete, kolik toho spořádáte před televizí. Čím víc času strávíte před obrazovkou, tím hůř na tom bude vaše linie. Snažte se její sledování omezit na minimum a místo ní si najděte jinou volnočasovou aktivitu, která vás nebude svádět k bezděčnému mlsání.