Menu
Úvod  ›   › 

Dietní plán: 6 kilo za 30 dní

Nemůžete po svátcích dopnout kalhoty a pohled do zrcadla je utrpením? Zlikvidujte přebytečná kila. Přinášíme vám návod, jak zhubnout za jeden měsíc šest kilogramů.

Zapomeňte na drastické diety, hubnoucí koktejly, náplasti, čaje, tablety a další nesmysly, které vám slibují snadné a bezpracné zhubnutí. Bez vašeho přičinění a určitých omezení trvalého váhového úbytku nikdy nedosáhnete. Na druhou stranu se rozhodně nemusíte zříkat všech věcí, které máte rádi, a trápit se hlady. Pokud budete důsledně aplikovat následujících šest kroků, za měsíc budete mít kolem pasu o několik centimetrů méně.

1. V první řadě zrevidujte své stravovací návyky - hubnutí není o hladovění. Stačí jen omezit průmyslově zpracovaná jídla, polotovary, instantní potraviny a samozřejmě jídla z fast foodů. Nejlepším způsobem, jak dosáhnout dlouhodobého váhového úbytku, je zařazení do svého jídelníčku co největšího množství čerstvých potravin a jídel, která si uvaříte sama. Jednak víte, co dané jídlo obsahuje a především můžete ovlivnit množství tuků a sacharidů, které se v něm nachází. Připravujte si do práce krabičky z domova s obědem ale i se svačinami. Zabráníte tak nájezdům na firemní kantýnu a impulsivním nákupům sladkostí, chipsů a podobných pochutin.

2. Tuk má sice špatnou pověst, ale dobré tuky a přiměřené míře jsou pro naše tělo životně důležité a váš jídelníček by je měl rozhodně obsahovat. Tuky se dělí na nasycené a nenasycené. S nasycenými tuky, které jsou obvykle živočišného původu, je spojeno množství zdravotních problémů, jako jsou například kardiovaskulární onemocnění a v neposlední řadě i přírůstek váhy. Nenasycené tuky naopak pochází především z rostlin a ryb. Většina polotovarů a jídel s fast foodů je bohatá právě na nasycené tuky. Zkuste se zamyslet nad svým jídelníčkem a vyměnit co nejvíc nasycených tuků za nenasycené.

3. Neciťte se provinile, když čas od času ve svém dietním úsilí polevíte (například když přeskočíte cvičení, nebo se příliš najíte). Uvědomte si, že nikdo není perfektní, nejste robot a máte právo na občasné chyby. Rozhodně kvůli jednomu selhání nepřestávejte ve svém úsilí. Důležité je dlouhodobé hledisko nikoli jednorázový poklesek.

4. Omezte co nejvíc slazené nealkoholické nápoje. Při hubnutí byste měli ideálně pít co nejvíc vody, případně neslazených čajů. Pokud se ovšem proléváte colovými nápoji, případně sladkými ovocnými džusy, vás kalorický příjem výrazně stoupá. Navíc přílišná konzumace colových nápojů je na úkor vašeho pitného režimu, protože je konzumujete místo vody, kterou vaše tělo potřebuje mnohem víc.

5. Úspěch cvičení nezávisí na obtížnosti, ale na vytrvalosti. Pokud upravíte svůj jídelníček, nemusíte podávat špičkové sportovní výkony, ale velkých výsledků dosáhnete i s mírným stupněm cvičení. Příliš náročný, či složitý sportovní program je většinou předem odsouzen k nezdaru a selhání. Dejte si dosažitelné cíle; pro začátek stačí například svižná dvacetiminutová procházka třikrát týdně. Pohyb čas od času obměňujte, abyste se nezačali nudit.

6. Nesnažte se dosáhnout drastických úbytků váhy. Hubněte pomalu a plynule. Jen tak se vyhnete jojo efektu a získáte trvale nižší váhu.