Menu
Úvod  ›   ›   › 

Dietní a fitness chyby, které vám přidají roky

Přeháníte to se sladkými dezerty, vybíjíte si stres v posilovně, nepijete čaj a neposilujete. Vítejte na přehlídce stravovacích a fitness chyb, které vám přidají zbytečně roky navíc.

Každému je naprosto zřejmé, že když se budete přecpávat cukry a tuky, projeví se to nutně na vaší postavě a celkovém vzhledu. Vyvážená strava a kvalitně sestavený jídelníček jsou naprosto klíčové nejen pro vaší postavu, ale například i vzhled vaší pokožky. Naopak existují potraviny, jako je například hlávkový salát nebo jahody, podporují buněčnou obnovu a udržují elasticitu pleti. Víte však, které dietní a fitness chyby vám přidají roky navíc?

1. Přeháníte to s dezerty.

Přemíra cukrů poškozuje kolagenová vlákna, která zodpovídají za to, že je pokožka jemná, hladká a pružná. Pokud si chcete co nejdéle zachovat mladistvý vzhled, snažte se ze svého jídelníčku vyřadit co nejvíc rychlých cukrů a naopak tam zařadit co největší množství potravin s nízkým glykemickým indexem, jako jsou například cereálie.

2. Vybíjíte si stres v posilovně.

Přijdete vzteklí z práce a stres i vztek si jdete vybít do posilovny, nebo šlapete v obýváku do úmoru na rotopedu? I když tím samozřejmě prospíváte své postavě, vaší pleti a mladistvému vzhledu mnohem víc posloužíte, pokud si místo toho zacvičíte jódu. Celá řada výzkumů dokázala, že pravidelné praktikování jógy redukuje zánětlivé procesy v těle, snižuje hladinu stresu a zpomaluje stárnutí pleti. Dokonce bylo dokázáno, že praktikováním jógy dochází ke zlepšení projevů lupenky.

3. Dáváte si vždy kávu.

Vědci potvrdili, že černý a zelený čaj obsahují flaviny, které působí jako prevence rakoviny kůže a ochabování kolagenových vláken. Právě popíjení čaje je tak ideální prevencí proti tvorbě vrásek.

4. Neposilujete.

Pravidelným posilováním si vybudujete pevné svaly, které poskytnou oporu vaší pokožce a zabrání jejímu ochabování. Výzkumy dokázaly, že lidé, kteří pravidelně posilují, vypadají mladší a jejich pleť působí svěžejším dojmem než ti, kteří se posilování nevěnují.

5. Chybí vám zásadité potraviny.

Pokud se chcete pyšnit zářivou pokožkou a vitálními vlasy, zařaďte do svého jídelníčku více zásaditých potravin, jako je například petržel, mandle, kapusta, hrušky, citróny, nebo jablka.

6. Nedopřáváte si pauzu.

Cvičíte příliš intenzivně, jste neustále unavení a nedopřáváte svému tělu žádný odpočinek a rekonvalescenci? Potom se to negativně projeví na vašem vzhledu. První známkou příliš intenzivního tréninku jsou tmavé kruhy a oteklé "pytle" pod očima. Pokud nevěnujete varovným signálům svého těla dostatečnou pozornost, přidává se intenzivní svalová únava, která trvá po dobu několika dní, zvýšený srdeční tep, ztráta chuti k jídlu, či vynechání menstruace.