Menu
Úvod  ›   › 

Dieta pro návštěvnice restaurací

Doma se ještě dokážete udržet, ale když zíráte do jídelního lístku v restauraci, nebo jste celý den v poklusu, vaše dietní pokusy se rozplývají do ztracena. Jak jíst dietně, když jste zrovna mimo domov?

Do základů dietní abecedy patří zásada, že byste měli jíst pomalu, jídlo si vychutnávat a volit takové, které dokonale pokryje všechny potřeby vašeho těla. Jenže, upřímně, kdy jste naposledy měla celý den takovou pohodu, abyste mohla jíst velmi pomalu, soustředit se na každé sousto a ještě si zvolit tu nejzdravější skladbu jídelníčku? Jídlo v poklusu, mimo domov a v restauracích je prostě součástí dnešního života. Jak tedy jíst co nejzdravěji, když patříte k pravidelným návštěvnicím restaurací a víte, že tohle se ve vašem životě zkrátka nezmění?

Najděte si dobrý zdroj

Místo toho, abyste lovila jídlo v supermarketu (kde snadno podlehnete vizuálnímu lákadlu a nakoupíte mnohem víc, než ve skutečnosti potřebujete), se poohlédněte ve svém okolí po malém obchodu nebo tržnici. U drobného zelináře seženete často úplné poklady, soukromá pekárna vám nabídne chutnější celozrné pečivo a spřátelený řezník vám prodá kvalitnější maso. Vytvořte si síť vlastních oblíbených obchůdků, kde seženete mnohem zdravější svačinu, než vám nabídne automat na bagety na chodbě vaší firmy.

Vynechte fast foody

I když se vám vidina hamburgeru a hranolků, které budete mít do tří minut v žaludku, zdá velmi lákavá, zkuste jí odolat. Pokud potřebujete ulovit nějaké jídlo rychle, navštivte obchody, kde dělají sendviče a obložené bagety na přání zákazníka. Stále více firem nabízí výběr z nejrůznějších ingrediencí, kterými vám obloží toust, bagetu, nebo tortilu. Jídlo budete mít v ruce stejně rychle jako ve fast foodu, ale na rozdíl od něj budete moci ovlivnit jeho složení. Místo tučného sýra si poručte hlávkový salát, místo majonézové zálivky jogurtový dresing a získáte o sto procent zdravější a dietnější svačinu.

Omezte tuky

Když obědváte v restauraci a snažíte se hubnout, jako nepřirozenější volba vám připadá salát. Jenže málokdo si uvědomuje, že typické saláty v restauracích obsahují mnoho tučných a kaloricky vydatných ingrediencí, jako je slanina, sýr, vejce či tučné dresingy. Prostudujte si důkladně složení saláte a buď požádejte číšníka, aby vám jej přinesl například bez osmažené slaniny, nebo si poručte poloviční porci.

Hlídejte si porce

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak omezit kalorický příjem i v situacích, kdy jíte ve spěchu, je kontrola velikosti porcí. Výzkumy ukázaly, že váš hlad či chuť zažene i docela malé množství jídla. Není tedy potřeba spořádat celou velkou porci. Požádejte obsluhu, aby vám ji rozdělila na půl a druhou půlku vám zabalila s sebou.

Volte zdravou přílohu

Při jídle v restauracích už dávno nejste omezeni na výběr mezi hranolky a vařenými brambory. Prostudujte si nabídku příloh a zvolte tu nejzdravější. Například v páře připravovaná zelenina vašemu zdraví i postavě prospěje rozhodně víc než americké brambory.

Pitný režim

Častou chybou, kterou podle odborníků lidé dělají, je nedostatečný příjem tekutin. Jenže žízeň si velmi snadno můžete splést s hladem, takže zvyšujete množství jídla, i když by vašemu tělu ve skutečnosti stačila sklenice vody. Mějte po ruce celý den láhev s čistou vodou a upíjejte průběžně. Sníží se tak i množství jídla, které zkonzumujete.