Menu
Úvod  ›   › 

Cvičení, při kterých spálíte víc kalorií než při běhu

Považujete běh za zoufale nudnou aktivitu? Vykašlete se na něj. Máme pro vás sporty, při kterých spálíte mnohem víc kalorií a zbavíte se svých špeků rychleji než při běhu.

Samozřejmě víte, že se při běhu spalují kalorie, redukuje stres a zvyšuje výdrž, ale dost možná, že běh považujete za nejotravnější aktivitu na světě. Právě pro vás je určen přehled cvičení, při kterých spálíte víc kalorií než při běhu:

1. Cvičení s kettlebellem.

Posilování s kettlebellem je vynikající pro spalování kalorií a budování štíhlé postavy. Velmi rychle se vám při něm zvýší srdeční tep a zlepšujete zároveň i výbušnost. Nevýhodou posilování s kettlebellem je poněkud nerovnoměrné zatížení těla. Nejvíce jsou při něm zatížené stehenní a hýžďové svaly.

2. Angličáky.

Jedno z nejúčinnějších cvičení, při kterém zredukujete tělesný tuk. Výzkum provedený American College of Sports Medicine zjistil, že devadesátikilogramový muž spálí jeden a půl kalorie při každém kvalitně provedeném angličáku. Ideálně byste měli udělat za minutu minimálně deset angličáků, abyste maximalizovali jejich účinek.

3. Skákání přes švihadlo.

Skákáním přes švihadlo nejen zvýšíte svůj srdeční tep, povzbudíte metabolismus a podpoříte spalování kalorií, ale také si zlepšíte rovnováhu a koordinaci. Při střední intenzitě skákání spálíte za minutu kolem třinácti kalorií.

4. Trénink s lany.

Cvičení s lany je hitem posledních let a rozhodně se nejedná o žádnou odpočinkovou aktivitou. Za minutu cvičení s lany spálíte téměř deset a půl kalorií.

5. Chůze se zátěží.

Vezměte si na záda těžký batoh, nebo si do krosničky posaďte malé dítě a vydejte se do hor. Chůze se zátěží je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak shodit nadbytečné kilogramy. Chůzí v průměrném tempu tak spálíte přibližně čtyři sta patnáct kalorií za hodinu.

6. Tanec.

Tanec je zábava a navíc při něm můžete účinně spálit kalorie (přesněji řečeno 443 kalorií za hodinu), takže až vás příště přátelé pozvou na mejdan, neváhejte ani minutu.

7. Lezení po skalách.

Lezení po stěnách a skalách zažívá v poslední době obrovský boom, ale kromě toho, že vám zvýší hladinu adrenalinu, také při něm spálíte 455 kalorií za hodinu.

8. Jízda na kolečkových bruslích.

Když to umíte, může vám to připadat jako nenáročná zábava, ale při jízdě na kolečkových bruslích spálíte dvojnásobné množství kalorií než při běhu.

9. Veslování.

Překvapeni! I když sedíte, můžete spálit obrovské množství kalorií - 682 kalorií za hodinu. Pokud máte doma prostor, pořiďte si veslovací trenažér, vaše postava vám poděkuje.

10. Box.

Oblečte si boxerské rukavice a jděte se odreagovat do ringu. Při průměrné boxerské lekci spálíte 727 kalorií za hodinu - a to už stojí za to.