Menu
Úvod  › 

Co v těhotenství dělat můžete a co ne

Každá nastávající maminka určitě potvrdí, že je těhotenství úžasné období, přestože sebou přináší i nějaké to trápení. Ať už jde o hormonální bouři, citlivost, nevolnosti, náladovost nebo únavu či nepohodlí. Během těhotenství rostou nároky na psychiku i fyzickou stránku maminky. V těhotenství existují věci, kterých se musí žena vzdát, ale i věci, které se naopak doporučují.

Žádné diety

V době těhotenství rozhodně nedržte žádné redukční diety. Strava, kterou matka během těhotenství přijímá, má vliv na DNA dítěte. Například plod, kterému se dostává málo cukrů, ze kterých čerpá energii, může v důsledku toho upravit svůj systém látkové přeměny. Jeho tělo bude do zásoby ukládat poté více tuků, ze kterých lze čerpat energii, až nebude mít dostatek živin. Kvalitní strava v těhotenství je velmi důležitá.

Zdroj:Těhotenství

Nepijte alkohol

Nikdy nekonzumujte alkohol s výjimkou malého množství kvalitního vína či piva příležitostně. Konzumace alkoholu skýtá u nastávající maminky pro plod nebezpečí, protože alkohol se skrze placentu dostává do krevního oběhu plodu a jeho malá a stále nevyvinutá játra alkohol odbourávají déle než u dospělého jedince.

Pozor na léky

Vyvarujte se samovolného užívání volně prodejných léků, ať už jde o léky na horečku a nachlazení. Vždy pečlivě čtěte příbalový leták a poraďte se o vhodnosti přípravku s lékařem.

Jezte zdravě a pravidelně

Soustřeďte se na kvalitní potraviny, jezte zdravě a pravidelně. Snažte se přijímat dostatek vlákniny - zamezuje to zácpě, která potrápí nejednu nastávající maminku. Po poradě s lékařem lze zařadit i některé potravinové doplňky.

Sportujte

Pohybu se v těhotenství rozhodně vzdávat nemusíte. Naopak sportovní aktivity jsou vítány. Samozřejmě takové, které neohrožují dítě ani matku. Lepší fyzička znamená lépe zvládnuté těhotenství. Zaměřte se na cvičení pro těhotné a procházky na čerstvém vzduchu.