Menu
Úvod  › 

Co se děje s vaším tělem, když vynecháte jídlo

Máte pocit, že když během dne občas vynecháte jídlo, vůbec nic se nestane? Potom budete překvapeni, co všechno se s vaším tělem při vynechaném jídle děje.

Ráno nemáte chuť na jídlo, dokud se pořádně neproberete, svačinu nestíháte, oběd si dáte jen tak v běhu a máte pocit, že se vlastně až tak nic moc neděje? To jste ale na velkém omylu. Tohle se s vaším tělem děje, když budete vynechávat jídlo:

1. Možná zhubnete, ale ocitnete se v pasti.

I když si možná říkáte, že čím méně přijmete kalorií, tím budete hubenější - a z hlediska diety by tedy mělo být vynechávání jídel naprosto v pořádku - je to zrada. Výzkumy potvrzují, že zhubnutí na základě vynecháváních jídel v průběhu dne, má jen velmi krátkodobý efekt a navíc budete zpátky nabírat především nebezpečný viscerální tuk. Navíc za váš váhový úbytek bude zodpovědný především úbytek svalů a nikoli tuku.

2. Podpoříte záněty.

Od artritidy až po onemocnění srdce. To všechno má souvislost s chronickým zánětem. A právě vynechávání jídel, podle údajů National Academy of Sciences, zvyšuje pravděpodobnost zánětlivých procesů, které probíhají ve vašem těle.

3. Budete mít nedostatek živin.

Nedostatek živin, který je s vynecháváním jídel spojen, vede k tomu, že se cítíte neustále unavení, hůř a pomaleji vám to myslí, nemůžete se soustředit a potýkáte se s množstvím dalších zdravotních problémů. Vaše tělo může fungovat pouze za předpokladu, že mu dodáte dostatek proteinů, vitamínů, minerálů a samozřejmě i tuků a sacharidů.

4. Vzroste riziko některých nemocí.

Pokud pravidelně vynecháváte snídani, koledujete si o velké problémy. Studie provedená na Harvard School of Public Health zjistila, že ti lidé, kteří přeskakují snídani, mají o dvacet procent vyšší riziko, že onemocní diabetem typu 2. Kromě toho vzroste riziko kardiovaskulárního onemocnění, protože se zvyšuje hladina "špatného" cholesterolu.

5. Nacpete se ve fastfoodu.

Podle výzkumu z Cornell University zkonzumují ti lidé, kteří vynechávají jídla, o třetinu více jídla ve fastfoodech a také pojídají více polotovarů.

6. Nebudete mít energii na cvičení.

Nízká hladina krevního cukru, která souvisí s vynecháváním jídel, se negativně podepíše na vaší fyzické i psychické energii. Nebudete mít sílu vůbec na nic a tím pádem ani na cvičení. A to se zase za čas negativně odrazí na vaší postavě.

7. Onemocníte.

Pokud nebudete dodržovat pravidelné stravování, vzroste hladina kortizolu ve vašem těle. A právě kortizol je jedním z hormonů, které nás činí náchylnější k infekcím. Budete trpět častěji bolestmi hlavy, vyčerpáním i záchvatovitým přejídáním, s nímž zase souvisí žaludeční problémy.