Menu
Úvod  › 

Co cvičit ráno, přes den a co večer

Máte čas cvičit jen ráno, přes den, nebo naopak před spaním? Víme, jaké cvičení byste si v kterou denní dobu měli dopřát, aby byl výsledek co nejefektivnější.

Ráno

V první řadě byste měli vědět, že rozhodně není nutné cvičit ráno nalačno. Žádný seriózní výzkum neprokázal, že by existovala souvislost mezi efektivitou cvičení, nebo množstvím spálených kalorií a cvičením s prázdným, potažmo plným žaludkem. Ideálním cvičením pro ráno nebo časné dopoledne je, podle odborníků, kardio, které vám zrychlí metabolismus a nabije vás energií po zbytek dne. Při ranním kardiu spálíte větší množství kalorií, zlepší se vaše bdělost i funkce mozku. Po zbytek dne budete výkonnější i soustředěnější. Ať už se ale najíte před cvičením nebo po něm, nikdy nevynechávejte snídani. Ideální volbou je ovesná kaše, vajíčka, nebo například celozrnný toust, který vám dodá dostatek energie pro první část dne.

Kolem oběda

Výzkumy ukazují, že přes den má na vaše tělo nejpozitivnější vliv lehké posilování. Pokud si na něj ve svém denním rozvrhu najdete čas, právě přes den je vaše tělesná teplota největší a tudíž jsou i vaše svaly zahřáté a flexibilní. Nezapomeňte jim však dodat dostatečné množství proteinů, které jsou pro budování svalové hmoty naprosto klíčové. Ideálním obědem je například kuřecí maso se zeleninovým salátem.

Pozdní odpoledne

Chodíte cvičit po práci, tedy v pozdním odpoledni? Potom si naordinujte intervalový trénink ve vysoké intenzitě. Tento typ cvičení je naprosto ideální pro snížení hladiny stresu, navíc vaše tělesná koordinace je právě v tomto denním období nejvyšší. Na vrcholu je také vaše kapacita plic. Po tomto cvičení byste měli svému tělu dodat kvalitní proteiny a zdravé tuky. Ideální variantou je například ovoce a mandle, nebo ořechy.

Večer

Nemáte čas na cvičení jindy než večer? Naplánujte si intenzivnější posilování. Během spánku se vaše svaly lépe zregenerují a proto jim můžete "naložit" pořádnou zátěž. Navíc je také večerní posilování nejlepší pro růst vašich svalů. Před spaním nezapomeňte svému tělu dodat kvalitní proteiny a vlákninu. Můžete si dopřát například kuřecí maso s celozrnným pečivem, nebo rybu s rýží a samozřejmě spoustu zeleniny.