Menu
Úvod  › 

Chyby, který každý trenér nenávidí

Najali jste si trenéra, aby vám pomohl v boji za lepší postavu? Potom se vyvarujte následujících chyb, protože na ty je každý trenér maximálně alergický.

S novým rokem zažívají osobní trenéři skutečné žně, protože si každý druhý dává předsevzetí ohledně hubnutí nebo vytvarování postavy. A spousta lidí právě využívá služeb trenérů v naději, že tak svého cíle lépe dosáhnou. Nicméně statistiky nejsou nijak zvlášť povzbudivé. Podle nich se ke svému hubnoucímu cíli alespoň přiblíží pouhých osm procent těch, co si dají předsevzetí. K neúspěchu velkou měrou přispívají i chyby, které lidé u změny životního stylu často dělají - a za které by osobní trenéři vraždili. Tady je jejich hitparáda:

1. Dáváte si neurčité cíle.

Jestli něco trenéři skutečně nenávidí, pak je to klient, který přijde s požadavkem, že chce zhubnout - a o přesnější definici svého cíle už nemají ani potuchy. Co to ale pro vás znamená zhubnout? Chcete vidět na váze menší číslo? A pokud ano, jaké číslo si představujete a za jak dlouho? Nebo je vám ve skutečnosti cifra na displeji váhy jedno a jde vám o to, abyste vypadali lépe? Neurčitě definované cíle, které nejste schopni upřesnit, jsou noční můrou všech trenérů. Pokud ani vy sami nemáte jasno v tom, co vlastně chcete, ani ten nejlepší trenér na světě vám nepomůže. Nehledě na to, že samozřejmě nemůžete ani sledovat, jestli se ke svému cíli přibližujete.

2. Máte nesplnitelné cíle.

Druhý extrém, za který by trenéři s radostí vraždili, jsou nerealistické a nesplnitelné cíle. Pokud svému trenérovi oznámíte, že chcete zhubnout za měsíc deset kilogramů, nejspíš vás velmi rychle vyprovodí. Nerealistické cíle vás navíc demotivují a odradí od další snahy. I kdyby se vám náhodou podařilo za krátké časové období razantně shodit, velmi pravděpodobně se vám nepodaří novou váhu udržet. Reálný a udržitelný úbytek je půl až jedno kilo za týden.

3. Neplánujete.

Tvrdíte trenérovi, že nemáte dost času na to, abyste chodili sportovat pravidelně a odmítáte se držet plánu, který vám sestavil? Potom zbytečně utrácíte své peníze a jeho čas, protože bez plánování a dodržování stanoveného plánu se vaše váha ani postava nikam nepohnou. Pokud jste se rozhodli investovat do trenéra, měli byste jeho doporučení také poslouchat, jinak tento krok ztrácí smysl. Samozřejmě, že ojedinělé odchylky od stanoveného plánu jsou povolené, ale většinově byste měli trenérem stanovený plán dodržovat.

4. Málo jíte.

Další velmi častou chybou, kterou trenéři skutečně nenávidí, je vaše přesvědčení, že k tomu, abyste zhubli, musíte jíst úplně minimálně. Jenže touto metodou rozhodně nezhubnete. Právě skutečnost, že jíte pod svůj bazální metabolismus, vede k tomu, že si vaše tělo začne dělat tukové zásoby. Dodržujte předepsaný jídelníček, respektive doporučený kalorický příjem a podíl bílkovin, sacharidů a tuků. Nezmenšujte si svévolně předepsané porce. Jediné, čeho docílíte, bude zpomalení metabolismu.

5. Přeskakujete odpočinek.

Všichni samozřejmě chápou, že chcete dosáhnout změny co nejdřív, ale součástí zdravého životního stylu je i odpočinek. Svaly rostou tehdy, pokud odpočívají po tréninku, a potřebují regeneraci. Přetrénování vám v ničem nepomůže a pouze dosažení vaše cíle oddálí.