Menu
Úvod  › 

Chcete lepší postavu? Vyskákejte si ji!

Zapomeňte na posilovnu, vyhoďte své běžecké boty i cvičební podložku. V kurzu je skákání na trampolíně, díky kterému zhubnete a získáte dokonalou postavu do plavek.

Toužíte po plochém břichu, štíhlých stehnech a vypracovaném zadku? Vyzkoušejte nejnovější fitness trend, kterým je skákání na trampolíně. Pokud přestanete na trampolínu pohlížet pouze jako na vybavení dětského hřiště, získáte postavu, o které jste vždy snili. Navíc tím prospějete i svému zdraví.

Skoky pro lepší postavu i zdraví

Podle výzkumu, který citoval server LiveStrong, osm až deset minut skákání na trampolíně odpovídá přibližně dvoukilometrovému běhu a pro vaše srdce i plíce je stejně prospěšné. Kromě toho si cvičením na trampolíně zlepšujete smysl pro rovnováhu a koordinaci. Na rozdíl od běhu je trampolína vhodná například i pro ty, kteří mají problémy s koleny. American College of Sports Medicine doporučuje lidem, kteří si chtějí zlepšit fyzičku i zdraví, věnovat se tomuto pohybu denně přibližně půl hodiny. A půlhodina skákání na trampolíně na zahradě zní v létě rozhodně lépe než hodina v dusné posilovně.

Kdyby vám zdravotní přínosy skákání na trampolíně jako argument nestačily, jsou tu ještě spálené kalorie. Podle magazínu Discovery Health spálí sedmdesátikilový člověk za třicet minut skákání na trampolíně přibližně sto dvacet kalorií. To je přibližně šest kostiček (30 gramů) mléčné čokolády. Při cvičení na trampolíně však můžete spálit až dvojnásobné množství kalorií.

Tip redakce: Obrovský výběr trampolín za skvělé ceny najdete na stránkách www.hawaj.cz..

Jednoduchá cvičení, skvělé výsledky

Přitom kvůli cvičení na trampolíně ani nemusíte chodit na speciální lekce, ale pokud máte na zahradě trampolínu pro děti, zvládnete si vyskákat dokonalou postavu i v domácích podmínkách. Začnete obyčejnými poskoky snožmo, postupně přidávejte zdvihy kolen do úrovně pasu. Posílíte tím celou spodní část těla, včetně břišních svalů.

Velmi efektivním a přitom jednoduchým cvikem na trampolíně jsou takzvané "Jumping Jacks", neboli I-X poskoky, kdy při výskoku vytvoříte z rukou a nohou písmeno X, načež připažíte a snožíte. Tento cvik je mimořádně oblíbený v intervalovém tréninku, kdy slouží ke zlepšení kondice a výdrže. Nicméně jeho provedení na trampolíně je ještě náročnější a zlepšuje cirkulaci krve, prospívá srdce a jako bonus vám zrychlí metabolismus, takže spálíte mnohem více kalorií. Uvědomte si, že k tomu, abyste na trampolíně udrželi rovnováhu, musíte zapojit mnohem více svalových skupin, než při provádění téhož cviku na zemi. A neustálý pohyb trampolíny vás navíc nutí držet tělo stále zpevněné.

Ideální je také běh na místě na trampolíně. Podle studie zveřejněné v magazínu Discovery Health je běh na trampolíně energeticky náročnější než "pouhé" poskoky a spálíte při něm více kalorií. Pro zpevnění hýždí a nohou potom vyzkoušejte dřepy s výskokem.

Pro trénink na trampolíně však platí stejná pravidla jako pro kterýkoli jiný sport: Zátěž je potřeba zvyšovat postupně, nepřepínat své síly, dbát na správnou techniku prováděných cviků a na závěr tréninku se dobře protáhnout. I když vám skákání na trampolíně může připadat jako nenáročná dětská kratochvíle, zapojují se něj zcela jiné svalové skupiny než u ostatních sportů, buďte proto realističtí v odhadu svých možností a začínejte s mírnou zátěží.


Oblíbená témata