Menu
Úvod  › 

Arašídové máslo ? co o něm nevíte a jak si ho snadno doma vyrobit

Arašídové máslo bývá často zatracováno, protože se bojíme, že po něm přibereme na váze. Doufáme, že dnešní malá osvěta změní váš dosavadní názor na tuto dobrotu. Arašídové máslo v sobě ukrývá mnoho zdraví prospěšných látek. Jedná se například o zinek, magnézium, řada vitamínů B1, B2, B3 a antioxidanty.

Nic se nemá přehánět

Dvě polévkové lžíce másla obsahují přibližně 3,5g nasycených a 12,5 g nenasycených tuků. Četné studie jasně prokázaly, že pravidelná konzumace ořechů snižuje riziko onemocnění cukrovkou, a to až o 30%. Týká se to také arašídového másla, ale pouze při dodržování doporučeného množství. Neřízeným se přejídáním touto dobrotou a ještě těsně před spaním riskujete samozřejmě obezitu. V prodejnách se můžete setkat se dvěma druhy arašídového másla. Jedno má krémovou, hladkou konzistenci a druhé je s kousíčky kousky arašídů - křupavé. Obojí je výtečné jak na toast tak oblíbeného smoothie.

Zdroj:http://www.freeimages.com/photo/pb-love-2-1321233

Jak rozeznat kvalitní arašídové máslo

Sledujte vždy etiketu. Kvalitní máslo by mělo obsahovat minimálně 90% arašídů. Chceme-li udělat něco pro své zdraví, ale nepřibírat u toho je doporučená denní dávka 1 polévková lžíce. Pokud ho sníme více tak nám to samozřejmě neublíží, ale počítat musíme s tím, že bude vhodné zařadit více pohybu a spálit přijaté kalorie. Arašídové máslo si můžeme i vyrobit doma sami. Potřebovat budeme: 200 ml nesolených arašídů, 1 lžíci medu, 1 lžíci soli.

Postup na domácí arašídové máslo

Arašídy nejdříve opražíme na suché pánvi dozlatova a poté dáme do mixéru a mixujeme - dělejte krátké přestávky, ať nezavaříte mixér. Ze začátku se bude zdát, že se nic neděje, ale vydržte. Přidejte postupně med a sůl a stále mixujte - asi 10 minut. Ke konci si už všimnete, že se uvolňuje z arašídů olej a získává správnou konzistenci. Dobu mixování nezkracujte. Pokud by se vám směs zdála suchá lze přidat pár kapek oleje.

Náš tip

Výtečně chutná s opečeným toastem a na kolečka nakrájeným banánem. Nebojíte-li se kalorií a nedržíte dietu, namažte jeden chléb nutellou nebo marmeládou a druhý arašídovým máslem - vložte nakrájený banán a přiklopte. Získáte výtečnou svačinku.