Menu
Úvod  › 

9 šokujících skutečností o jídle

Víte, že jogurt obsahuje víc tuku než zmrzlina? Představujeme vám devítku faktů o jídle, které vás zcela určitě překvapí. A bohužel spíše nepříjemně.

1. Sojová omáčka.

Sojová omáčka je klasickým dochucovadlem asijské kuchyně. Ta má pověst zdravé a nízkokalorické stravy, ale možná vůbec netušíte, že jedna lžíce sojové omáčky obsahuje víc než třetinu doporučené denní dávky soli.

2. Sušené brusinky.

Jsou doporučovány jako vynikající prevence infekcí močových cest i jako zdroj vitamínu C. Možná vás proto překvapí, že sušené brusinky obsahují přibližně pětašedesát procent brusinek a zbytek je přidaný cukr. Ve stopadesátigramovém sáčku brusinek tak najdete dvaadvacet lžic cukru.

3. Ochucená voda.

Většina lidí se nechá oklamat jejím čirým vzhledem a má pocit, že když není stejně barevná jako colové nápoje a limonády, je mnohem méně kalorická. Jenže ve skutečnosti obsahuje pouhý půllitr ochucené vody 116 kalorií a sedm lžic cukru. Místo ochucené vody si tedy raději vymačkejte citrón do sklenice vody z kohoutku.

4. Musli tyčinky.

Cereální tyčinka vám může připadat jako ideální řešení pro zdravý jídelníček a dietu, ale skutečnost je taková, že pojídáním musli tyčinek rozhodně nezhubnete. Tento typ tyčinek totiž obsahuje víc kalorií a tuku než čokoládová tyčinka.

5. Grilované kuře.

Kupujete ho k nedělnímu obědu? A tušíte vůbec, že grilované kuře obsahuje víc tuku než vepřové koleno? Stogramová porce grilovaného kuřete obsahuje 7,5 gramů tuku, zatímco vepřové koleno pouhých 5,5 gramů.

6. Káva laté.

Snažíte se zhubnout? Potom byste si měli odpustit ranní zastávku v kavárně a obvyklé laté. To vám totiž značně zvýší denní kalorický příjem. Průměrné laté obsahuje 270 kalorií, 15,2 gramů tuku a 20,1 gramů cukru.

7. Kuchyňská soda.

Pokud máte problémy s vysokým krevním tlakem, měli byste si dávat pozor na potraviny s obsahem kuchyňské sody. Ta totiž obsahuje značné množství sodíku, který krevní tlak zvyšuje.

8. Med.

Med, který má pověst zdravé potraviny, obsahuje pětasedmdesát procent cukru a pětadvacet procent vody - a pouze malé množství vitamínů a minerálů. Z hlediska negativního vlivu na zuby je na tom med stejně špatně jako cukr a s ohledem kalorické hodnoty je to ještě horší. Zatímco čajová lžička medu obsahuje pětadvacet kalorií, stejné množství cukru má pouze šestnáct kalorií.

9. Řecký jogurt.

Řecký smetanový jogurt obsahuje téměř polovinu doporučené denní dávky nasycených tuků. Například tři čajové lžičky řeckého smetanového jogurtu obsahují v průměru 8.5 gramů nasycených tiků, což je 43% doporučené denní dávky. Oproti tomu vanilková zmrzlina obsahuje pouze 2,5 gramů nasycených tuků.