Menu
Úvod  ›   › 

9 největších dietních mýtů

Snažíte se shodit pivní pupek, jste ochotní omezit se i v jídle, ale břicho jako pekáč buchet je pořád v nedohlednu. Poučte se z největších nesmyslů, které o dietách panují.

1. Musíte hladovět, abyste viděli výsledky

Největší nesmysl, který stále v oblasti diet přetrvává. Pokud budete hladovět, dosáhnete pouze toho, že ztratíte svaly, poškodíte si metabolismus a celkově svému tělu nehezky ublížíte.

2. Sacharidy jsou špatné a je nutné je vyloučit

Nekvalitní sacharidy, jako jsou sladkosti, těstoviny, či ovocné džusy, musíte při hubnutí skutečně minimalizovat. Nicméně to neznamená, že se vaše tělo obejde zcela bez sacharidů. Kvalitní a vyvážený jídelníček se skládá z čtyřiceti procent sacharidů, čtyřiceti procent proteinů a dvaceti procent kvalitních tuků.

3. Příliš mnoho proteinů může poškodit vaše ledviny

Neexistuje žádná studie, která by tuto domněnku prokazatelně potvrzovala. Zdravý člověk je schopný přijímat denně tři gramy proteinů na kilogram tělesné váhy bez toho, aby došlo k jakémukoli poškození ledvin. Při dodržování přiměřeného pitného režimu by zdravé ledviny se zpracováním proteinů neměly mít problém.

4. Nejlépe zhubnete, pokud budete jíst jednou denně

Podívejte se znovu na bod jedna. Pokud budete jíst málo, bude vaše hladina krevního cukru prudce stoupat a klesat, takže se budete cítit unavení a bez energie.

5. Abyste zhubli, je nutné vyloučit všechny tuky

Další nesmysl. Vaše tělo potřebuje esenciální mastné kyseliny, jako jsou Omega 3, aby mohlo vůbec fungovat. Organismus si je totiž nedokáže vyrobit sám, tudíž mu je musíte dodat. Ženy by proto měly konzumovat jednu polévkovou lžíci lněného oleje či porci lososa. Muži potřebují dvojnásobnou dávku.

6. Nejlepších výsledků dosáhnete dietou s vyloučením tuků a sacharidů

Příliš mnoho sacharidů je problém (pokud netrénujete na maratón nebo nejste profesionální sportovec), ale ten samý problém představuje příliš málo sacharidů nebo tuků. Pokud poklesne váš příjem tuků pod dvacet procent z vašeho denního jídelníčku, tělo si začne dělat tukové zásoby a vy nebudete hubnout.

7. Nejlépe se hubne s proteinovými koktejly

Opět špatně. Proteinové koktejly jsou užitečným nástrojem, pokud dodržujete pět až šest jídel denně. V tom případě můžete jedno vynechat a nahradit ho koktejlem. Na proteinových koktejlech se však rozhodně nedá postavit celá dieta a nemohou v žádném případě nahradit plnohodnostné jídlo.

8. Příliš mnoho vody způsobuje váhový přírůstek

Opak je pravdou. Čím víc vody vypijete, tím víc jí vyloučíte. Pokud nebudete dodržovat pitný režim, bude vaše tělo vodu zadržovat.

9. Při nízkosacharidové dietě můžete jíst co chcete

Kromě toho, že se jedná o zdraví nebezpečnou záležitost, při nízkosacharidové dietě (jde o princip Atkinsonovy diety) i tak existují kalorické limity. Navíc nikdo nikdy neprokázal, že by jejím zaručeným výsledkem byl váhový úbytek.