Menu
Úvod  › 

9 instantních tipů na zlepšení nálady

Den na levačku? Zkuste se inspirovat některým z následujících instantních tipů na zlepšení nálady. Nebudou vás stát příliš času ani námahy a úspěšnost je zaručena!

1. Oříškové potěšení.

Mějte po ruce misku s ořechy (případně si udělejte salát s lososem). Tajemství dobré nálady totiž údajně tkví v omega 3 mastných kyselinách. Jejich příznivý vliv na náladu a snižování deprese dokázali vědci z University of Pittsburgh. Zjistili, že ti lidé, kteří mají vysokou hladinu omega 3 mastných kyselin v krvi, jsou spokojenější, lépe naladění a také dosahují lepších výsledků v psychologických testech.

2. Projděte staré fotky.

Když se cítíte na dně, prohlédněte si archivní fotky svých dětí, nebo své vlastní. Odborníci z United Kingdom's Open University zjistili, že prohlížení fotografických archivů zlepší lidem náladu o jedenáct procent, zatímco například konzumace alkoholu o pouhé jedno procento.

3. Zapalte vonnou svíčku.

Může vám to připadat jako romantické klišé, ale australský výzkum ukázal, vonné esence (ať už ve formě vonné svíčky, nebo aromalampy) - zejména potom pomerančová či levandulová - mají velmi pozitivní vliv na lidskou náladu. Stačí několik kapek a váš den bude rázem snesitelnější.

4. Užijte si slunce.

K tomu, abyste se cítili šťastnější a veselejší stačí, když budete vstřebávat co nejvíc slunečních paprsků. Pozitivní vliv má údajně především ranní slunce, které vás nabije energii na celý den.

5. Jděte se projít.

Pokud máte několik minut volna, udělejte si svižnou procházku kolem vašeho bloku. Úplně stačí, když budete pochodovat ve středně intenzivním tempu a přesto vaše nálada rapidně stoupne. Nejde jen o důsledek vyplavení endorfinů, ale i o psychickou relaxaci, která vašemu pocitu pohody prospěje.

6. Ukliďte si stůl.

Jestliže máte stůl plný hromad papírů, knih a běžných kancelářských "odpadků", vaše nálada bude mnohem horší. Podle psychologů je to tím, že si tak neustále připomínáte všechny resty, které nemáte ještě vyřešené a vaše psychika si nemůže dovolit odpočinek. Pokud si srovnáte pracovní stůl, oklamete čistou pracovní plochou svou psychiku a budete mít lepší náladu.

7. Rychlá rekapitulace.

Tato metody vám zabere jen několik málo minut, ale je mimořádně účinná. Všechno špatné se snažte okamžitě přebít dobrým. To znamená, že když vás vytočí doruda tchyně, promítněte si rychle v hlavě, co pro vás kdy dobrého v minulosti udělala a proč si ji vážíte. Pozitivní myšlenky vás nabijí mnohem víc než vyčerpávající negace.

8. Investujte peníze.

Máte tendenci při špatné náladě vyplenit své konto a vykoupit nejbližší obchod se sortimentem, co vás zajímá? Psychologové z Empire State College tvrdí, že mnohem efektivnější metodou je investovat peníze do romantické večeře, návštěvy kina, nebo koncertu. Zážitky jsou totiž pro náladu a emoce mnohem prospěšnější než pouhé materiální nákupy.

9. Veselý obličej.

Pokud máte náladu pod bodem mrazu, cíleně nasaďte veselý výraz. Odborníci tvrdí, že nejen váš mimický výraz odpovídá vaší náladě, ale platí to i naopak. To znamená, že když se budete usmívat, vaše nálada se tím zlepší.