Menu
Úvod  ›   › 

8 dietních jídel, po kterých ztloustnete

Smoothie ke snídaní, salát k obědu a suši k večeři. Máte pocit, že jíte dietně? Ale vůbec ne! Představujeme vám osm jídel, která se dietně jen tváří.

Sestavujete si jídelníček v dobré víře, že po něm neztloustnete. A jste si jistá, že v něm nejsou položky, které si na dietní jen hrají, ale ve skutečnosti vám znásobí obvod pasu? Na následujících osm jídel si musíte dát velký pozor, pokud se právě snažíte zhubnout.

1. Muffiny

Pokud jste také propadla módě muffinů, nejspíš se utěšujete tím, že jde jen o malou sladkost, která vlastně obsahuje jen minimum kalorií. Některé diety dokonce doporučují muffiny bez náplně jako ideální snídani. Jenže jeden muffin (a nemusí být ani čokoládový) obsahuje průměrně šest set kalorií, osmatřicet gramů tuků (jedenáct gramů z toho jsou tuky nasycené) a osmačtyřicet gramů cukru. Je úplně jedno, jestli do nich přidáte brusinky, banány nebo jablka, po muffinech zkrátka nezhubnete.

2. Smoothie

Jogurtový nápoj s ovocem, smoothie, se jeví jako ideální snídaňová volba. Ostatně, co může být lepšího, než začít den s nápojem našlapaným ovocem, vitamíny a minerály? Jenže své váze mnohem víc prospějete, když si místo toho dáte jen kousek čerstvého ovoce. Ačkoli ve smoothie je skutečně spousta ovoce, obsahuje také překvapivé množství cukru. Malá sklenička smoothi obsahuje průměrně 340 kalorií a 70 gramů cukru.

3. Ořechy

Ořechy jsou vynikajícím zdrojem zdravých tuků a vlákniny. Možná právě tím omlouváte skutečnost, že je pořádáte po celých sáčcích. Jenže většina ořechů je mimořádně kalorická a za maximální denní dávku se považuje přibližně čtvrtina šálku. Hrst oříšků obsahuje od 150 do 200 kalorií a patnáct gramů tuku.

4. Salát

Salát je obligátní volbou všech dietářů. Na tom by nebylo nic špatného, kdybyste konzumovali skutečně jen zeleninový salát. Jenže pokud k němu připočtete ještě šunku (nebo opečenou slaninu), krutony a zálivku, rázem se jeho dietní ráz vytratí. Například jedna porce salátu Caesar obsahuje 840 kalorií a 64 gramů tuku.

5. Olivový olej

Olivový olej je samozřejmě velmi zdravá potravina, kterou si lékaři nemohou vynachválit. Jenže z dietního hlediska je naprosto nevhodný. Čtvrt šálku olivového oleje obsahuje téměř 500 kalorií a 54 gramů tuku (7 gramů z toho tvoří tuky nasycené). S jeho množstvím to proto nepřehánějte.

6. Avokádo

Avokádo obsahuje spoustu nenasycených tuků, které jsou vašemu zdraví velmi prospěšné. Pokud si ale hlídáte váhy, s avokádem nakládejte velmi opatrně. Jedno avokádo totiž obsahuje téměř 300 kalorií a 27 gramů tuku (4 gramy tuků nasycených).

8. Sushi

Sushi se stalo v poslední době velmi populárním jídlem. Je sice pravda, že jde o zdravou stravu, která vaše tělo zásobí užitečnými živinami. Jenže jedna porce sushi obsahuje průměrně 200 kalorií, takže rozhodně nelze mluvit o dietní potravině.