Menu
Úvod  › 

7 způsobů, jak si zpomalit metabolismus a nehubnout

Hýčkáte si své tukové zásoby a v žádném případě se nehodláte vzdát pneumatiky kolem pasu? Výborně! Řiďte se následujícími pravidly, které vám dokonale zpomalí metabolismus a zabrání nežádoucímu váhovému úbytku.

Kdo by netoužil po půvabně povislém a ztučnělém břichu. Konečně jen velmi těžko si lze představit lepší lákadlo pro ženy než jsou tukové pneumatiky. Jestli patříte také k té početné skupině mužů, kteří si své tukové zásoby pečlivě hýčkají a nehodlají je ohrožovat jakýmkoli nevhodným zásadem, vaším největším nepřítelem je bezesporu rychlý metabolismus. Čím pomaleji bude totiž váš metabolismus pracovat, tím utěšeněji budou vaše tukové zásoby vzrůstat. Inspirujte se tipy, jak metabolismus co nejvíce zpomalit a vyhnout se nežádoucímu váhovému úbytku:

1. Vynechávejte jídla, nebo přímo hladovte.

Jedním z nejspolehlivějších způsobů, jak metabolismus co nejvíc zpomalit, je zhustit denní jídelníček do maximálně tří porcí - ideálně do jedné nebo do dvou. Zapomeňte na to, že byste jedli pravidelně v průběhu celého dne a v malých porcích. Mnohem lepší je nacpat se jednou nebo dvakrát za den, abyste tělo co nejvíc povzbudili k ukládání tukových zásob.

2. Co nejméně se pohybujte.

Na tohle pravidlo byste zřejmě přišli i sami, ale není na škodu ho ještě jednou zopakovat. Čím méně se budete hýbat, tím lépe. Ideální je sedět osm hodin v práci (hlavně co nejméně vstávejte, ať svaly příliš nepracují), pak se autem přesunout domů a složit se před televizí. Možná vám to bude připadat poněkud monotónní, ale stále si opakujte, že to děláte pro dobrou věc.

3. Málo spěte.

Dostatek spánku je nepřítelem pomalého metabolismu a tloustnutí. Snažte se spát co nejméně, aby se váš metabolismus co nejvíce zpomalil a navíc jste měli v průběhu dne chuť na sladké, kterými své úsilí ještě podpoříte.

4. Pijte alkohol.

Pokud si chcete zachovat své tukové pneumatiky v nezměněném stavu, je potřeba zaměstnat své tělo spalováním kalorií z alkoholu, který přímo zázračně zpomaluje metabolický proces.

5. Pijte co nejméně.

Pozor, vědci dokázali, že lidé, kteří vypijí za den od osmi do dvanácti sklenic vody, spalují kalorie mnohem rychleji než lidé s nedostatečným pitným režimem. Myslete na to, abyste to s pitím vody příliš nepřehnali a vaše půvabné tukové záhyby se nerozpustily.

6. Omezte vápník.

Vápník zrychluje metabolismus, napomáhá spalování tuků a je tudíž vaším velkým nepřítelem. Pokuste se jeho příjem co nejvíc snížit a jako bonus se můžete těšit například i na osteoporózu. No neberte to!

7. Dělejte jen kardio.

Běhání, jízda na kole, veslování na trenažéru, nebo plavání. Pokud bez toho nemůžete být, tak to klidně dělejte, ale střežte se kombinovat aerobní aktivity s posilováním. Svaly, které si vybudujete, totiž budou spalovat kalorie i v klidovém stavu a to je přesně to, čemu přece chcete zabránit.