Menu
Úvod  › 

7 zdravých jídel, která chutnají lépe než fast food

Vykašlete se na přepálené hranolky, mastné hamburgery a párky v rohlíku, které jsou absolutně bez chuti. Nabízíme vám místo nich potraviny, které vaše chuťové buňky uspokojí mnohem více a poděkuje vám i vaše zdraví a linie.

1. Jahody.

Žádný přeslazený zákusek, který vám nabízí fastfoody nemá tak plnou a šťavnatou chuť jako jahody. Jsou vynikajícím zdrojem vitamínu C, hořčíku, kyseliny listové a křemíku. Navíc jsou napěchované antioxidanty. Jeden šálek jahod obsahuje tři gramy vlákniny a méně než padesát kalorií. Konzumace jahod zlepšuje kardiovaskulární zdraví, udržuje stabilní hladinu cukru a působí i jako protirakovinová prevence. Klidně je polijte rozpuštěnou, kvalitní čokoládou s vysokým obsahem kakaa a dostanete luxusní zákusek, který se nijak nepodepíše na vaší postavě.

2. Borůvky.

Vynikajícím doplňkem k jahodám jsou borůvky. Jeden jejich šálek obsahuje pouhých 84 kalorií a poskytne vašemu tělu čtyři gramy vlákniny. Navíc obsahují velké množství vitamínů a minerálů včetně vitamínu C, K a manganu. Kromě toho nenajdete lepší zdroj antioxidantů než jsou borůvky - chrání před chronickými onemocněními a jako bonus je prokázáno, že zlepšují paměť. Můžete si je vychutnat čerstvé, nebo i mražené, případně v kombinaci s bílým jogurtem.

3. Tmavá čokoláda.

Celá řada studií dokázala, že tmavá čokoláda má mimořádný vliv na lidské zdraví a zmenšuje riziko mnohých nemocí. Kvalitní čokoláda s vysokým obsahem kakaa obsahuje velké množství vlákniny, antioxidantů i minerálů, jako je například železo, hořčík, měď a mangan. Rostlinné složky obsažené v tmavé čokoládě snižují krevní tlak, chrání proti onemocněním srdce, zlepšují funkce mozku a chrání pokožku proti škodlivým UV paprskům. K tomu, aby měla čokoláda skutečně prokazatelný vliv na vaše zdraví, doporučuje se konzumovat čokoládu s minimálním obsahem kakaa 70 - 85%.

4. Mandle.

Až vás přepadne chuť na nějakou svačinku, otevřete si sáček s mandlemi a místo čokoládové tyčinky z automatu na chodbě si raději vychutnejte je. Mandle obsahují zdravé tuky, jsou výživově velmi hodnotné a nevyžadují žádnou přípravu. Spolu s nimi dostanete do těla množství antioxidantů, vlákniny, proteinů i vitamínů, jako je například vitamín E, mangan, nebo hořčík. Konzumací mandlí si snížíte krevní tlak a hladinu škodlivého cholesterolu.

5. Pistácie.

Křupavé, solené oříšky jsou absolutně návykové a přitom se jedná o mnohem zdravější alternativu k chipsům či slaným tyčinkám. Pistácie obsahují velké množství zdravých tuků, kvalitních proteinů i vlákniny. Navíc jsou vynikajícím zdrojem B vitamínů, fosforu, železa a hořčíku. Jejich konzumací oddaluje riziko srdečního onemocnění, snižujete hladinu špatného cholesterolu, tlumíte záněty a redukuje hladinu krevního cukru. Dávejte si je však pouze občas, protože jsou velmi syté a jeden šálek obsahuje přibližně sedm set kalorií.

6. Mango.

Toto tropické ovoce obsahuje velké množství vlákniny i antioxidantů. Navíc i vitamín A a vitamín C. Je nízkokalorické a má nízký glykemický index, což znamená, že účinně stabilizuje hladinu krevního cukru. Vysoké množství antioxidantů, které jsou v mangu obsažené, snižuje riziko celé řady chronických chorob, jako je například rakovina. Když si je dáte ráno s bílým jogurtem, získáte vynikající základ do celého dne a variantu k párkům a podobným snídaňovým zběsilostem.

7. Sýr.

Kvalitní sýr obsahu celou řadu hodnotných živin, vitamínů i minerálů (například vápník, vitamín B12, fosfor, selen, nebo zinek). Představuje vynikající prevenci osteoporózy a samozřejmě proteiny, které jsou nutné k budování svalové hmoty i absorpci minerálů. Místo hamburgeru či hranolků proto raději sáhněte po plátku sýra.