Menu
Úvod  › 

7 trochu divných triků, které vám pomohou zhubnout

To, že je k hubnutí potřeba snížit množství jídla a cvičit, ví každý. Inspirujte se pro změnu triky, které se vám mohou zdát trochu podivné, ale spolehlivě fungují.

1. Jezte před zrcadlem.

Vědci z Arizona State University a Erasmus University Rotterdam zjistili, že situace, v níž sami sebe vidíme při jídle, významně snižuje množství jídla, které ve finále skutečně zkonzumujeme. V situacích, kdy jíte sami, si zkuste před sebe na stůl postavit zrcadlo. Odborníci tvrdí, že když vidíme sami sebe jíst, vnímáme mnohem více své tělo a tolik se nepřejídáme.

2. Jezte s opačným pohlavím.

Pokud chcete snížit množství jídla, které sníte, snažte se jíst ve společnosti opačného pohlaví. Vědci z Indiana University of Pennsylvania a University of Akron zjistili, že muži ve společnosti žen (a naopak) zkonzumují významně menší množství jídla, než když se stravují o samotě, nebo ve společnosti osob stejného pohlaví.

3. Plaťte v hotovosti.

Podle závěrů, k nimž dospěli vědci z Cornell a Binghamton University, přibíráte dost možná kvůli své kreditní kartě. Při platbě kartou máme totiž tendenci nakupovat větší množství jídla (ať už v supermarketu, nebo v restauraci), protože nejsme v podstatě ničím limitováni. Snažte se co nejčastěji platit v hotovosti.

4. Čichejte vanilku.

Kazí vám vaše hubnoucí úsilí chutě na sladké? Zapalte si vonnou svíčku s vůní vanilky, nebo si klidně jen přivoňte k vanilkovému cukru. Podle studie provedené v St George hospital v Londýně tlumí právě aroma vanilky chuť na sladké.

5. Nikdy nejezte v pyžamu.

Když budete jíst v pyžamu, v teplákách na gumu, nebo v jiném volném oblečení, sníte toho mnohem víc, protože vás nikde nebude nic tlačit a nebudete mít tudíž "stopku" v podobě pevného pásku kalhot.

6. Modrá kuchyně.

Pořiďte si do své kuchyně co nejvíc věcí laděných do modrých odstínů a klidně namodro vymalujte i její stěny. Modrá (a také zelená) barva totiž působí tlumivě na chuť k jídlu a v takto barevně vyladěné kuchyni toho sníte mnohem méně.

7. Přihlaste se na Facebook.

I když vám to může znít trochu divně, vědci zjistili, že Facebook, nebo kterékoli jiné sociální sítě, vám pomohou shodit přebytečné kilogramy. Je to pravděpodobně kvůli tomu, že vám neustále hrozí "nebezpečí", že budete označeni na cizích fotkách a tudíž se samozřejmě snažíte vypadat co nejlépe.