Menu
Úvod  › 

7 tipů z kuchyně, jak si udržet postavu

Přeplněná lednička a spíž představují obrovská lákadla a tudíž nebezpečí pro vaší postavu. Jak jim odolat a zařídit si kuchyni tak, aby se vám dařilo zhubnout? S následujícími tipy se vám to podaří.

I když se vám to může jevit jako nemožné, kuchyně nemusí být při hubnutí nutně nebezpečné místo. Stačí, když si ji zařídíte chytře a můžete hubnout i v těsné blízkosti přeplněné ledničky.

Dejte zdravé věci na viditelné místo

Studie provedená na Cornell University zjistila, že třikrát častěji jímě potraviny, na které nám ve spíži první "padnou" oči. To znamená, že když budete mít vystaveny zdravé potraviny tak, abyste na ně viděli, výrazně se zvýší pravděpodobnost, že budete také zdravěji jíst a nebudete se prohřešovat proti svým dietním cílům.

Odstraňte z dohledu nezdravé položky

Abyste ještě víc podpořili svou hubnoucí snahu, odstraňte ze svého zormého úhlu potraviny s vysokou kalorickou hodnotou. Když je nebudete mít na očích, nebudete na ně mít takovou chuť. Pomůže vám také, pokud si je uděláte těžko dostupnými - například když je uložíte do horních poliček, k nimž dosáhnete jen ze židle apod.

Ledničková inspirace

Nejobtížnější na hubnutí je udržování motivace. Dejte si na ledničku fotografii postavy, která se vám líbí. Pokaždé, když se půjdete najíst, připomene vám, proč byste měli sáhnout raději po méně kalorické variantě.

Kupte si chytré nádobí

Většina lidí se domnívá, že jedí naprosto standardní porce, jenže to, co si naložíte na průměrně velký talíř vám k hubnutí příliš nepomůže. Zajděte si koupit menší talíře a ideálně v modré barvě. Jednak tak zmenšíte porce a jednak modrá barva tlumí chuť k jídlu.

Kořeňte

Naše chuťové buňky jsou už do značné míry otupené přemírou soli, polotovary, glutamátem a dalšími umělými dochucovadly. Dejte jim čas, aby se vzpamatovaly, a začněte jídla dochucovat čerstvými bylinkami. Když si navíc uděláte na jídlo čas, sníte ho v klidu a budete si vychutnávat jemně kořeněnou chuť, zkonzumujete ho v konečném součtu mnohem méně.

Ukliďte si

Nic nemá na motivaci ke zdravému vaření tak jako neuklizená kuchyň. Pokud se prodíráte hromadami špinavého nádobí a dalších neuspořádaných předmětů, je mnohem větší pravděpodobnost, že místo, abyste si uvařili něco zdravého, sáhnete po instantním pokrmu, nebo polotovaru, který máte po ruce.

Dejte si televizní abstinenci

Při sledování televize zkonzumují lidé mnohem víc nezdravých jídel než kdy jindy. Podle studie publikované v British Journal of Nutrition je to kvůli tomu, že je vaše pozornost rozptýlena a nevšímáte si signálů, které k vám vysílá vaše zasycené tělo. Důsledně dodržujte pravidlo, že při jídle se televize za žádných okolností nepouští.