Menu
Úvod  › 

7 tipů jak znovu nabrat ztracenou energii

Necítíme-li se jak se praví ,,ve své kůži,, , chodíme spát vyčerpaní a budíme se ještě vyčerpanější, pak je něco špatně. To, že na nás občas dolehne únava, je zcela v pořádku. Ovšem pokud se dlouhodobě cítíme bez energie, je potřeba to řešit, protože je to pouze krůček ode dna, od kterého je potřeba se co nejrychleji odrazit. Jestliže tak neučiníme, bude ještě hůř. Člověk přepne do automatického režimu a rezignovaně/odevzdaně vykonává své každodenní povinnosti. Za rohem už číhají úzkost a deprese, mohou se dostavit i zdravotní potíže. To už je varovný prst, že něco není v pořádku. Jak tedy opět nabrat ztracenou energii? Přinášíme vám 7 tipů.

Relaxace a odpočinek

Je zcela logické, že člověk bez energie, potřebuje dobít baterie a tudíž odpočívat a nabírat nové síly. Nemusíte jít nutně zalehnout do postele a nutit se spát, pokud vyloženě necítíte potřebu spánku. Odpočívat se dá mnoha způsoby. Poslechem hudby, četbou, malováním. Vypněte na chvíli a věnujte se zkrátka jen sami sobě.

Zdroj:Jak znovu nabrat ztracenou energii

Detoxikace

Energie člověku může chybět i proto, že je jeho tělo zanesené jedy. Je potřeba jej nejdříve vyčistit, aby mohlo fungovat jak má. V opačném případě musí organismus vynaložit mnoho sil, aby fungoval jak má - přítomné toxiny mu jeho práci ztěžují.

Jezte a pijte kvalitně

To co přijímáme potravou, ovlivňuje i to, jak se cítíme. Díky jídlu lze energii dobíjet pravidelně. Stačí si jídlo plánovat a přemýšlet o něm. Balené a konzervované jídlo patří k energetickým upírům. Zaměřte se na čerstvě připravené jídlo, dostatek ovoce a zeleniny, nezapomínejte na pravidelný pitný režim.

Pohybová aktivita

Ačkoliv to zní jakkoliv divně, pohyb vám skutečně vrátí energii. Běhejte, choďte, skákejte, plavte, tančete. Cokoliv vás jen napadne. I krátká procházka je lepší než nic. Při pohybu proudí do vašeho mozku kyslík a rozpohybují se další chemické látky a hormony. Ty způsobují lepší náladu a příval energie.

Potravinové doplňky

Potravinové doplňky s povzbuzujícími účinky, které tělu dodají i potřebné množství živin mohou rovněž pomoci. Ne všechny živiny jsme schopni tělu dodat z potravin. Zvlášť v některých ročních obdobích. Je-li to možné, pak je určitě lépe sáhnout po ovoci, zelenině a superpotravinách. Ovšem v zimním období může být některých vitamínů žalostně málo.

Dělání hloupostí

Občas si dovolte blbnout jako malé dítě. Poslechnout nahlas hudbu, tančit, zpívat a dělat zkrátka hlouposti. Nebuďte na sebe tak přísní a upjatí. Uvidíte, jak se vám zlepší nálada a vašimi žilami začne proudit nová energie.

Choďte spát před desátou

Nikdo po vás nechce, ať chodíte spát "se slepicemi", ale nejlepší způsob, jak disponovat dostatkem energie je chodit spát před desátou hodinou večerní. Hodina spánku před půlnoci vydá za dvě hodiny spánku po půlnoci. Samozřejmě, že to není možné vždy, ale mělo by to být víceméně pravidlo.