Menu
Úvod  › 

7 jednoduchých způsobů, jak zrychlit metabolismus

Plavková sezóna se blíží vy chcete konečně něco udělat se svými špeky? Pomůže vám v tom rychlejší metabolismus a my pro vás máme sedm jednoduchých tipů, jak ho zrychlit.

Všichni řeší to samé. Vaše postava už dávno není to, co bývala, a vy se jednoho dne zdravě naštvete a umíníte si, že už nechcete lapat po dechu pokaždé, když vyjdete do prvního patra a že s sebou odmítáte tahat ty obrovské tukové zásoby, které jste si za poslední roky vypěstovali. Ať už denně cvičíte a držíte dietu, nebo s hubnutím teprve začínáte a zvolili jste si mírnější tempo, budou se vám hodit tipy, které vám jednoduchým způsobem zrychlí metabolismus a pomohou vám při spalování kalorií:

1. Začněte den s cvičením.

Pokud si zacvičíte hned na začátku dne, nastartujete tak svůj metabolismus, spálíte víc kalorií a vědci dokonce dokázali, že budete v průběhu celého dne dodržovat zdravější životní styl. Tělesný pohyb váš metabolismus povzbudí a budete se cítit čilejší. Oproti tomu nedostatek fyzické aktivity hned v prvních částech dne povede k tomu, že budete v průběhu dne vyhledávat tučná a sladká jídla ve snaze dodat tělu energii. Překonejte se a nařiďte si budík o půl hodiny dříve, abyste si mohli zacvičit, pozitivní efekt budete pociťovat po celý den.

2. Intervalový trénink.

Chcete spolehlivě povzbudit metabolismus? Zařaďte do svého programu intervalový trénink, který je pro metabolismus zaručeným životabudišem. Spočívá ve cvičení při vysoké intenzitě, které trvá cca minutu a poté následuje stejně dlouhý časový úsek pohybu v mírnějším tempu. Při intervalovém tréninku spálíte více kalorií a co je podstatné; povzbudíte metabolismus, takže zvýšené spalování se projeví i poté, co docvičíte.

3. Dejte si jablko.

Snažte se zařadit hned ráno do svého jídelníčku jedno jablko. Jablka mají totiž vysoký obsahu pektinů, které zvyšují metabolismus. Podle odborníků je ideální variantou, pokud jablko sníte ještě před cvičením. Dodá vám energii a navíc ve výsledku spálíte více kalorií.

4. Pijte.

K tomu, abyste vyplavili z těla toxiny, "propláchli" ledviny a povzbudili metabolismus, vypijte ráno nalačno dvě sklenice vody. Můžete si do vody vymačkat i citrón.

5. Udělejte si koktejl.

Ovocný či zeleninový koktejl, který si dáte po ránu, "nakopne" váš metabolismus. Ideální je, pokud si čerstvou ovocnou či zeleninovou šťávu dáte po ranním cvičení. Do koktejlu můžete přidat i lněná semínka, která jeho efekt ještě znásobí. Kromě toho, že povzbudí váš metabolismus, dodáte tělu vitamíny i vlákninu, což se příznivě projeví na vašem hubnutí.

6. Zbavte se stresu.

Ačkoli si to většina lidí neuvědomuje, stres (respektive stresový hormon - kortizol) metabolismus zpomaluje. Zkuste omezit stres na minimum a dbejte na dostatečný spánkový režim, kterým předejdete chutím na sladká a tučná jídla.

7. Protáhněte si svaly.

Po tréninku nezapomeňte na důkladné protažení svalů. Strečink s důkladným dýcháním napomáhá spalování kalorií i povzbuzení metabolismu.