Menu
Úvod  › 

7 cviků na štíhlejší pas

Připomíná vaše postava zdálky teploměr? Vymodelujte si štíhlý pas sedmi jednoduchými cviky, které vám přihrají siluetu přesýpacích hodin.

Silueta ve tvaru přesýpacích hodin je považovaná za ideál krásy a mimořádně atraktivní. Pokud k vám ale v tomto ohledu nebyla příroda štědrá, můžete jí účinně pomoci cvičením, které vám posílí břišní a zádové svaly, a tím vám pas o několik centimetrů zúží. Zároveň je však nutné uvědomit si, že pokud vlastníte silnou vrstvu podkožního tuku, bez diety a aerobního pohybu nebude tento pokrok příliš znatelný. Naučte se, jak co nejrychleji a nejefektivněji zeštíhlit pas o několik centimetrů:

Spalte tuk

Základním pravidlem štíhlého pasu je absence vrstvy tukového tuku. Jestliže máte břicho pokryté vrstvou tuku, můžete mít největší svaly na světě a nebude vám to nic platné, protože je nikdo neuvidí. Ideální z pohledu štíhlého pasu je proto například rychlá chůze, běh, plavání, nebo veslování. Nicméně jakékoli cvičení, při kterém spalujete tuk, je pro váš pas přínosem.

Šikmé sklapovačky

Ideálním cvikem na spodní část břicho jsou sklapovačky, které však budete dělat současně s rotací trupu do stran. Lehněte si záda na zem, pokrčte kolena a opřete se chodidly o zem, ruce zkřižte před hrudníkem. Zvedejte levý loket k pravému kolenu a naopak. Důležité však je, abyste pohyb prováděli břišními svaly a nikoli tahem krku nebo rukou.

Nůžky na boku

Lehněte si na bok, podepřete si hlavu rukou a zvedejte velmi pomalu a plynule horní nohu přímo nahoru. Několik vteřin vydržte a zase pomalu pokládejte do původní polohy. Opakujte desetkrát, otočte se na druhou stranu a opakujte další sérii. Až se budete cítit jisti a nebude vás tento cvik namáhat, zkuste zvedat obě dvě nohy současně.

Most

Možná to pro vás bude překvapením, ale jedním z nejlepším cviků pro štíhlý pas je klasický most, který jste dělali v tělocviku na základní škole. Položte ruce na podlahu, vzepřete se na dlaních a zvedněte bederní páteř do výšky. Vydržte několik minut.

Rotace trupu

Stoupněte si s nohama rozkročenýma na šířku ramen. Spojte ruce za hlavou a vytáčejte trup doleva a doprava. Na každou stranu proveďte rotaci desetkrát, poté spojte ruce před tělem (držte se za lokty) a opakujte obě sady rotací znovu.

Výpady do strany

Vezměte si do každé ruky činku (nebo PET lahev naplněnou vodou), doširoka se rozkročte a zvedněte levou ruku nad hlavu a ohýbejte trup doleva. Poté opakujte stejný výpad na pravou stranu.

Široký předklon

Doširoka se rozkročte a hluboce se předkloňte. Nohy však musí zůstat stále napjaté. Dotkněte se špičkami prstů protilehlé nohy. To samé opakujte na druhou stranu.