Menu
Úvod  › 

7 chyb, které zpomalují vaše hubnutí

Sníte o ideální postavě do plavek, dřete jako šílená, ale výsledky pořád neodpovídají vynaložené energii. Možná se dopouštíte některé z chyb, které zbytečně zpomalují vaše hubnutí.

1. Nedostatečná snídaně.

Snažíte se omezit svůj kalorický příjem na minimum a v rámci toho si dáváte jen miniaturní a dietní snídani? Chyba. Snídaně bohatá na proteiny vám pomůže předejít návalům vlčího hladu a chutím. Celá řada výzkumů prokázala, že vydatná a vhodně sestavená snídaně účinně pomáhá vašemu hubnoucímu úsilí.

2. Přeháníte to s kardiem.

Pokud se domníváte, že k tomu, abyste hubli, stačí jen vydatné kardio a žádné posilování, jste na velkém omylu. Jestliže máte skutečně hubnout, je nutné kombinovat kardio s posilováním. Svaly totiž spalují více kalorií a budete tka hubnout rychleji.

3. Cvičíte s příliš lehkými činkami.

Můžete v posilovně klidně i nocovat, ale pokud budete cvičit s příliš malou zátěží, počet vašich spálených kalorií nikdy nebude dostatečný. Vědci zjistili, že při cvičení s těžší zátěží a s menším počtem opakování se spálí mnohem více kalorií, než při posilování s menší zátěží a větším počtem opakování. Ujistěte se proto, že posilujete s dostatečně velkou zátěží.

4. Nejíte před cvičením.

Je samozřejmé, že si těsně před cvičením nedáte smažený řízek přes celý talíř, ale bylo by velkou chybou zcela rezignovat na jídlo před tréninkem. Výzkum provedený na University of Arkansas dokázal, že lidé, kteří si třicet minut před začátkem cvičení dopřáli jídlo bohaté na proteiny, spalují kalorie mnohem lépe a rychleji.

5. Cvičíte sama.

Odborníci prokázali, že lidé, kteří cvičí a trénují ve skupině, dosahují mnohem lepších výsledků. Pokud chcete podpořit své úsilí a hubnout rychleji, dejte dohromady skupinu kamarádů, s nimiž budete chodit sportovat.

6. Stresujete se ze své váhy.

Pokud si vyčítáte každé sousto a několikrát denně stoupáte na váhu, abyste viděli, zda jste nepřibrala několik deko, vystavujete své tělo zbytečnému stresu. A stres vede k vyplavování kortizolu a dalších hormonů, které zpomalují vaše dietní úsilí.

7. Pijete dietní colu.

V rámci dietního úsilí jste přešli na dietní colové nápoje? Problém je v tom, že vědci prokázali, že konzumenti dietních colových nápojů zkonzumují za den stejné množství kalorií jako konzumenti klasických colových nápojů. Vyměňte prefabrikované nápoje za čistou vodu.