Menu
Úvod  ›   › 

60 sekund, které vám zachrání zdraví

Nemusíte měnit velké věci, stačí když uděláte drobné změny ve svém životním stylu. Zaberou vám méně než minutu, ale v budoucnu vám zachrání zdraví.

Když jste v drogérii

Změna: Čtěte etikety opalovacích krémů

Přínos: Lepší ochrana proti slunci. Nedávné testy opalovacích krémů zjistily, že třiaosmdesát procent těchto produktů nechrání proti slunci tak, jak by mělo. Ujistěte se, že produkty, které kupujete, poskytují ochranu proti UVA i UVB paprskům, obsahují zinek a titan.

Na cestě z práce domů

Změna: Zastavte se v květinářství

Přínos: Menší stres příští den. Nový výzkum z Harvardské univerzity ukázal, že se lidé cítí šťastnější, mají více energie a hladina jejich stresu je nižší, pokud se ráno pokochají pohledem na květiny a přivoní k nim.

Když přijdete do práce

Změna: Navštivte humorné stránky

Přínos: Místo toho, abyste začali pracovní den nudnými maily, podívejte se na pár sekund na stránku s humorným obsahem. Vědci prokázali, že smích a humor zvyšuje aktivitu imunitního systému a lépe tak překonáte chřipkovou epidemii.

Když se odřete

Změna: Místo náplati si na ránu dejte med

Přínos: Studie, jejíž závěry byly zveřejněny v International Journal of Clinival Practice, ukázala, že med urychluje hojení, snižuje riziko infekce a tiší bolest.

Když vás honí mlsná

Změna: Dejte si pistácie

Přínos: Snížíte si hladinu cholesterolu. Výzkum dělaný odborníky na Inova Fairfax Hospital ve Virginii dokázal, že stačí padesát gramů nesolených pistácií čtyřikrát týdne, aby se zvýšila hladina HDL (dobrého) cholesterolu.

Když si děláte pedikúru

Změna: Prohlédněte si nohy

Přínos: Ačkoli si to většina lidí neuvědomuje, rakovina kůže se často objevuje i na dolní části nohou. Lidé se často domnívají, že melanom nemůže postihnout ty partie, které nejsou příliš vystavené slunci, proto nevěnují pozornost svým chodidlům, prostoru mezi prsty na nohou, nebo pod nehty na nohou.

Když zíváte ve tři odpoledne

Změna: Dejte si kávu místo coly

Přínos: Pokud si dáte kvalitní kávu místo coly, snižujete riziko diabetu. Káva má méně kilojoulů a více antioxidantů než colové nápoje.

Když máte před menstruací

Změna: Dejte si sklenici vína

Přínos: Nebudete trpět PMS. Studie prokázaly, že mírná konzumace alkoholu (přibližně jedna sklenice denně) snižuje premenstruační výkyvy nálad i bolesti hlavy.