Menu
Úvod  › 

6 způsobů, jak zlepšit svůj pitný režim

Víte, že byste měli víc pít, ale zatím je to stále ve stádiu předsevzetí a v reálu pořád pijete málo? Víme, jak konečně skutečně zlepšit pitný režim, inspirujte se.

Pitný režim je základním stavebním kamenem vašeho zdraví, energii i štíhlé postavy. Uvědomte si, že lidské tělo je z víc než šedesáti procent tvořeno vodou a pokud se potýká s dehydratací, vzniká tak celá řada zdravotních problémů. Voda vyplavuje toxiny, zrychluje váš metabolismus, dodává energii svalům a snižuje únavu. Na druhou stranu není jednoduché uhlídat pitný režim a vypít dennodenně dostatek tekutin. Máme pro vás tipy, které vám v dodržování pitného režimu pomohou:

1. Přidejte čerstvé ovoce.

Pokud máte problémy s tím vypít za den dostatečné množství čisté vody, zkuste své chuťové buňky trochu obelstít. Nakrájejte si do sklenice vody kousek svého oblíbeného ovoce. Ozvláštní to chuť vody a kromě toho zkonzumujete navíc i vitamíny. Zkuste si do vody přidat plátek limetky, pomeranče, citrónu, nebo třeba okurky. Získáte tak zároveň i vynikající vizuální podnět, který zvýšá vaši motivaci k vypití.

2. Mějte pití na dohled.

Celá řada lidí nepije dostatečně proto, že jsou líní zvednout se a udělat si pití, nebo zkrátka proto, že na pití jednoduše zapomínají. Když budete mít ve svém zorném úhlu neustále láhev vody, budete pít mnohem více už jen kvůli tomu, že k ukojení žízně vám bude stačit natáhnout ruku.

3. Nehltejte.

Vodu spíše upíjejte, ale nehltejte. Když budete upíjet pomalu, v celkovém součtu vypijete mnohem víc tekutiny, než když vypijete naráz velkou sklenici a poté budete mít pocit, že už se do vás vůbec nic nevejde. Navíc pomalým upíjením zabráníte pocitu žízně.

4. Chytré rozmístění.

Rozestavte po celém bytě, nebo kanceláři, dostatek lahví, či džbánků s vodou (a například plátkem citrónu a snítkou máty, aby byla voda stále svěží). Když budete mít neustále na očích lahve s vodou, budete na ni mít také mnohem větší chuť.

5. Voda před jídlem.

Řada lidí si vůbec neuvědomuje, že to, co mylně považují za pocit hladu, je vlastně pouhou žízní. Kdykoli budete mít chuť otevřít ledničku, v první řadě vypijte sklenici vody. Stejně tak si dejte sklenici vody půl hodiny před tím, než si dáte pravidelné jídlo. Zmenší se tak i velikost porcí, kterou ve finále zkonzumujete.

6. Jídla bohatá na vodu.

Další možností, jak výrazně zvýšit svůj příjem tekutin, je konzumování jídel, která jsou bohatá na vodu. Ovoce a zelenina, jako je například vodní meloun.okurky, nebo rajčata, jsou velmi bohatá na vodu a vyplatí se vám zakomponovat je, v co největším množství do vašeho jídelníčku.