Menu
Úvod  › 

6 tipů, jak shodit po porodu

Vaše těhotenské břicho je pryč, ale vaše původní postava stále v nedohlednu. Přestaňte hledat o dvě čísla větší oblečení a definitivně se zbavte těhotenských kil.

Konečně jste porodila a zbavila se svého těhotenského břicha, jenže když se pokusíte v kolotoči kojení a přebalování dopnout své džíny, které jste nosila před těhotenstvím, s nelibostí zjistíte, že se ke své původní postavě neblížíte ani náhodou.

Průměrný váhový přírůstek v průběhu těhotenství činí patnáct až sedmnáct kilogramů, ale i v případě, že vyhovíte tabulkám a přibrala jste čítankový počet kilogramů, počítejte s tím, že bude trvat několik měsíců, než se vrátíte ke své předtěhotenské váze. Pokud jste však přibrala víc, než je průměr, nebo jste bojovala s nadváhou už před těhotenstvím, hubnutí vám bude trvat minimálně rok.

Dřív, než se do hubnutí pustíte, uvědomte si, že vaše tělo prodělávalo změnu po dobu devíti měsíců a musíte mu dopřát dostatek času, aby se vrátilo do původního stavu. Buďte trpělivá a nenechte se zviklat bulvárními články, které tvrdí, že celebrity se po porodu dostaly na svou původní velikost v průběhu tří týdnů. Uvědomte si, že žádný z těch článků se nezmiňuje o tom, co tyto drastické diety udělaly s jejich tělem a zdravím. Následující tipy vám při shazování poporodní váhy účinně pomohou:

1. Nedržte diety.

Možná vám to bude znít poněkud podivně, ale klasická dieta může zcela zmařit vaše shazování poporodních kilogramů. Místo toho, abyste se trápila tím, co všechno nemůžete jíst, raději se snažte jíst malé, časté porce zdravého jídla. Uvědomte si, že péče o dítě vyžaduje obrovské nasazení, další energii vám odčerpá kojení a je přirozené, že máte chuď na kalorická jídla. Netrapte se tím, že si budete jídlo odepírat, raději se soustřeďte na zdravé a vyvážené složení jídelníčku. Pokud kojíte, neměl by váš denní příjem kalorií poklesnou pod 1800 kalorií.

2. Spolehněte se na "superpotraviny."

Když se stanete matkou, vaše tělo potřebuje maximum živin, aby mohlo produkovat mateřské mléko. Vybírejte si proto potraviny, které jsou plné živin, nicméně chudé na kalorie a tuky. Jednou z takových nedostižných potravin jsou například ryby, které jsou plné omega-3 mastnkých kyselin. Váš jídelníček se neobejde ani bez mléka a jogurtů, které zásobí vaše tělo vápníkem. Nezapomínejte ani na bílkoviny, které vašemu tělu dodá libové maso, kuřecí, nebo luštěniny.

3. Kojení

I když se obecně traduje, že kojení pomáhá hubnutí, některé studie tvrdí, že neexistuje rozdíl mezi hmotností těch žen, které kojí a těch, které kojit z různých důvodů nemohou. Jisté však je, že kojení prospívá vašemu dítěti, podporuje jeho imunitu a má řadu dalších zdravotních výhod.

4. Pijte.

Pitný režim je základem hubnutí. Nejen, že představuje prevenci proti dehydrataci, ale zároveň vám tekutiny zaplní žaludek a nebudete mít takový hlad. Kromě toho vám dostatečný pitný režim zrychlí metabolismus. Je však nutné vyhýbat se sladkým a colovým nápojům. Nejlepší službu vašemu organismu udělá čistá voda, nebo bylinkové čaje.

5. Hýbejte se.

Správné složení jídelníčku je samozřejmě důležité, ale bez dostatečného pohybu bude vaše hubnoucí úsilí velmi pomalé a nedostatečné. Po porodu byste měla kombinovat aerobní a posilovací cvičení, abyste posílila svaly a kosti vyčerpané těhotenstvím. Kromě toho se při cvičení vyplavují endorfiny, které vám pomohou v boji proti stresu ve vyčerpávajícím období prvních měsíců života dítěte.

6. Spěte.

Může se vám to zdát jako absurdní doporučení, ale pokuste se co nejvíc spát a pokud možno si jděte lehnout v době, kdy spí vaše dítě. Čím méně totiž budete spát, tím hůře se vám těhotenské kilogramy budou shazovat.