Menu
Úvod  › 

Mýty o vypracovaném břichu

Toužíte po pekáči buchet na břichu? A máte pocit, že cvičení vyrovná špatný jídelníček, nebo že někteří lidé se s vypracovaným břichem prostě narodili? Představujeme vám šest největších mýtů o vypracovaném břichu.

1. Někteří lidé se s vypracovaným břichem rodí.

Samozřejmě existují lidé, kteří mají geneticky daný rychlejší metabolismus a nemusí se tolik snažit, aby si formu udrželi. Ale všichni se rodíme se stejnou sadou břišních svalů, kterou buď můžeme vyrýsovat, nebo schovat pod vrstvou tuku. Vypracovat si "pekáč buchet" vás může stát o něco více úsilí než vašeho šťastnějšího souseda, nicméně určité úsilí v podobě cvičení a zdravého jídelníčku, pro to budete muset vyvinout oba.

2. Cvičení vyváží špatný jídelníček.

Můžete udělat klidně padesát sklapovaček každé ráno a přesto nezískáte záruku, že budete mít skvěle vypracované břicho. Pokud nezkombinujete civčení s vhodným jídelníčkem a nesnížíte množství tělesného tuku, vaše skvěle vypracované svaly pod ním jednoduše nebudou vidět. Pravidelné cvičení je zcela jistě dobré, ale není samospasitelné.

3. Určité potraviny zvýší/sníží tuk na vašem břiše.

Je to logické, i když si to řada lidí neuvědomuje. Určité potraviny rozhodně nediskriminují a neupřednostňují jednotlivé řásti těla, takže přesvědčení, že po určitých jídlech přiberete, nebo naopak zhubnete tuk na břiše, je totální nesmysl. Je potřeba, abyste do svého jídelníčku zařadili potraviny bohaté na vlákninu, zeleninu a ovoce, ale skutečně se nemusíte obávat, že krajíček chleba se usídlí výhradně jen na vašem břiše.

4. Nejlepší jsou sedy-lehy.

Je pravda, že sedy-lehy jsou naprostou klasikou v cvičení břišních svalů, ale to zdaleka neznamená, že jsou nejlepší ze všech. Pro správné provedení sedů-lehů je potřeba mít dokonale zvládnutou jejich techniku, abyste nepřetěžovali páteř, ramena a šíji. Odborníci se proto shodují, že mnohem vhodnějším cvikem pro posílení břišních svalů jsou "zkracovačky", u nichž je rozsah pohybu menší, hrozí menší riziko špatného provedení a přitom se břišní svaly zapojují maximálně.

5. Zkracovačky stačí.

Zkracovačky jsou samozřejmě vynikajícím základem pro vypracované břicho, který však ani náhodou nestačí k tomu, abyste dosáhli dokonalého výsledku. Při nich se totiž zapojují především přímé břišní svaly, ale k tomu, abyste dosáhli "pekáče buchet", je potřeba zapojit i šikmé a dolní břišní svaly. Mimo to potřebujete posílit svaly středu těla, tedy i zádové svaly a hluboké svaly, které drží celé postavení těla a pomohou vám dosáhnout plochého břicha.

6. Rychle a intenzivně.

Kdykoli posilujete střed těla, je mnohem lepší dělat cviky pomalu, v mírném tempu. Rychlé tempo bude vždy na úkor techniky cviku a nebudete při něm mít dokonalou kontrolu nad svým tělem. Raději udělejte menší množství opakování cviků a soustřeďte se na jejich dokonalé provedení.