Menu
Úvod  › 

5 způsobů, jak získat první zákazníky

Rozhodli jste se vykašlat na běžné zaměstnání a začít si vydělávat podnikáním. Máte skvělý nápad, jen musíte přitáhnout první zákazníky, aby se váš bussiness rozjel. Víme, jak na to.

Je jedno, kolik máte k dispozici peněz, nejtěžší na podnikání je jeho rozjezd. Možná máte geniální nápad, objevili jste mezeru na trhu a přišli jste na dokonalý způsob, jak svou nabídku zpeněžit, nicméně od nápadu k prvním zakázkám vede ještě dlouhá cesta. Víte, jak získat zákazníky a tím i peníze?

1. Prezentujte se na internetu.

V jednadvacátém století je naprosto vyloučené, aby vaše firma měla úspěch bez kvalitní internetové prezentace. Uvědomte si, že webové stránky jsou vaší výkladní skříní a pokud nebudou dostatečně reprezentativní a důvěryhodné, ztratíte své první zákazníky ještě dřív, než je stihnete získat. Zapomeňte proto na to, že byste si dělali sami "na koleně" a svěřte jejich tvorbu profesionálům, kteří ví, co musí (a co naopak v žádném případě nesmí) obsahovat. Vytvoření kvalitních webových stránek pro vás přitom nemusí představovat žádné náklady navíc. Například webhostingová společnost Banan.cz nabízí profesionální webhosting, k tomu tvorbu webových stránek šitých na míru zákazníkovi a kompletní administrování obsahové části webu zcela zdarma.

2. Požádejte o reklamu přátele.

Řekněte o svém podnikání každému, koho potkáte. Poproste své kamarády, ať se o něm zmíní před svými přáteli. Čím víc lidí o něm bude vědět a bude vás doporučovat, tím lépe. Nezapomeňte, že osobní doporučení je tou nejlepší reklamou, kterou si můžete přát. Rozešlete maily všem svým známým a poproste je, aby odkaz na vaše stránky poslali okruhu svých kamarádů.

3. Využijte Facebook.

Založte pro svou firmu profil na Facebooku a zapojte se do všech skupin, které mají s předmětem vašeho podnikání něco společného. Sociální sítě mají obrovskou moc a pokud se je naučíte správně využívat, povědomí o vaší firmě se rapidně zvýší. Získáte tak reklamu zadarmo a spolu s ní i první zákazníky.

4. Pište.

Neexistuje horší vizitka vašeho podnikání než pasivní přístup. Přidávejte na své webové stránky aktuality, akce, soutěže a výhodné nabídky. Upozorňujte na novinky a komunikujte se svými potenciálními zákazníky na sociálních sítích. Jakmile přestanete být aktivní, začne stagnovat i vaše firma. Vymýšlejte neustále nové způsoby, jak své zákazníky zapojit do aktivit firmy.

5. Poznejte své klienty.

Pokud máte být v podnikání úspěšní, musíte bezpodmínečně znát své potenciální klienty. Ujasněte si, jaká je vlastně vaše cílová skupina. Jaké má charakteristiky, co vyhledává, co potřebuje a za co je ochotná zaplatit. Teprve pokud se vám podaří "nadefinivat" ty, které chcete oslovit, podaří se vám na ně také zacílit a efektivně je oslovit. Jestliže jsou například vaší cílovou skupinou mladé maminky, budete v komunikaci s nimi používat zcela jiné způsoby a styl, než v případě, když budete chtít oslovit ženy ve středním věku.


Oblíbená témata